استاندار ایلام:  رونق تولید و سرمایه گذاری در استان نیازمند همکاری بانک ها است

استاندار ایلام رونق تولید و سرمایه گذاری در استان را متضمن و نیازمند همکاری بانک های عامل دانست.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در نشست هماهنگی بانک های عامل استان در خصوص رفع موانع تولید گفت: توسعه پایدار استان با محوریت سرمایه گذاری و رونق بخش تولید مهمترین برنامه دولت تدبیر و امید در ایلام است که کاربردی ترین ابزار برای تحقق این امر همکاری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات مناسب به فعالان این عرصه است.

وی با انتقاد از برخی بانک ها در پرداخت نکردن تسهیلات این حوزه اظهار کرد: اگر منابع و مصارف بانک ها در استان آنگونه است که اعلام می کنند، باید الان شاهد یک تحول اساسی در چهره ایلام می بودیم در حالیکه این اتفاق نیفتاده است.
استاندار ایلام یادآور شد: موضوع منابع و مصارف باید بطور جدی از سوی مدیران بانکی مورد ارزیابی قرار گیرد و ضمن آنالیز مشکلات این بخش آن را به مدیران ارشد استان منعکس کنند تا با مسوولان بانک های کشور برای رفع مشکلات احتمالی رایزنی های لازم صورت گیرد.
مروارید ادامه داد: معضل بازپرداخت تسهیلات اعطایی قابل انکار نیست ولی با توجه به مشکلات مردم بویژه اقشار کم درآمد سیستم بانکی باید درصدی را برای بدهی های مشکوک الوصول پیش بینی کند تا خللی در پرداخت تسهیلات به سایر افراد ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: مدیران بانکی آمادگی خود را برای حمایت از فعالان عرصه تولید و سرمایه گذاری در استان ایلام اعلام کنند و برای دریافت خطوط اعتباری جدید از مرکز تلاش خود را دو چندان کنند.
استاندار ایلام افزود: مذاکرات متعددی تاکنون با مدیران ارشد بانک های کشور از سوی مسوولان استان صورت گرفته و وجود خطوط اعتباری ویژه برای حمایت از تولید نیز تایید شده که امیدواریم با تلاش بیشتر مدیران استان زمینه جذب این اعتبارات فراهم شود.
مروارید با قدردانی از بانک های ملت، صادرات، تجارت و کشاورزی در پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده استان ابراز امیدواری کرد سایر بانک ها نیز قدم های موثرتری برای سرعت بخشیدن به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده بردارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده و مقاوم سازی مناطق شهری و روستایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: اعطای این تسهیلات از یک سو منجر به اشتغالزایی می شود و از سوی دیگر ضمن رونق فضای ساخت و ساز در زیباسازی بافت های فرسوده نیز تاثیرگزار است.
معاون اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: بانک های عامل باید بر اساس مصوبه بانک مرکزی استمحال تسهیلات پرداختی را با نرخ قدیم محاسبه کنند و بانک هایی که از این مصوبه تخطی کرده و آنرا با نرخ جدید اعمال کنند، مورد بازخواست قرار می گیرند.
حشمت الله عسگری از مدیران عامل بانک های استان خواست با توجه به موضوع منابع و مصارف مشکلات خود را به مدیریت استان منتقل کنند تا رایزنی لازم برای رفع مشکل و تامین اعتبار در عرصه تولید و سرمایه گذاری فراهم شود.
وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات طرح های کوچک و زودبازده باید در دستور کار بانک ها قرار گیرد تا زمینه راه اندازی کسب و کارهای جدید ایجاد شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =