تسنیم نوشت:

اعضای خانواده سرکرده شبکه حقانی با تکذیب خبر مرگ وی اعلام کردند که او در گذشته بیمار بود اما اکنون در سلامتی کامل بسر می‌برد.
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، خانواده «جلال‌الدین حقانی» سرکرده شبکه حقانی اعلام کرد که اخبار منتشر شده توسط رسانه‌ها مبنی بر مرگ حقانی صحت ندارد و وی زنده است.

اعضای خانواده وی اظهار داشتند: حقانی 70 سال سن دارد و مبتلا به چندین بیماری است، اما حال وخیمی ندارد.

دو روز قبل و پس از مرگ «ملا محمد عمر» رهبر طالبان افغانستان رسانه‌ها اعلام کردند که جلال‌الدین حقانی رهبر شبکه حقانی یک سال و نیم پیش مرده است.

یکی از منابع نزدیک به شبکه حقانی در گزارشی به رویترز گفته بود که حقانی به دلیل خون‌ریزی مغزی مرده است.

برخی گزارش‌‎ها حاکی از آن است که وی در زادگاهش ولایت «خوست» دفن شده است.

روز گذشته نیز طالبان افغانستان با انشتار بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعاها مبنی بر مرگ «جلال‌الدین حقانی» سرکرده شبکه حقانی بی‌پایه و اساس است.

در ادامه این بیانیه آمده بود که جلال‌الدین ربانی بیمار بود، اما حالا در سلامتی کامل به سر می‌برد.

جلال‌الدین حقانی رابطه نزدیکی با رهبران ارشد طالبان داشت و در دوران حاکمیت این گروه بر افغانستان به‌عنوان «وزیر قبایل و مرزها» کار کرده بود.

گروه حقانی در سال‌های اخیر بزرگترین عملیات را در افغانستان علیه نیروهای ناتو و آمریکا رهبری کرده است.

حمله به هتل «اینترکنتیننتال» کابل، در ماه ژوئن  2011، حمله به سفارت آمریکا در کابل در ماه سپتامبر 2011 و همچنین حمله همزمان به چند هدف مهم در شهر کابل در سال 2012 میلادی از اقداماتی است که گروه حقانی مسئولیت آنها را به‌عهده گرفته و مقام‌های ناتو و افغانستان نیز گفته‌اند که این حملات کار گروه حقانی بوده است.

در سال‌های اخیر شبکه حقانی متهم به حملات انتحاری در افغانستان می‌باشد و آمریکا در سال 2012 میلادی این شبکه را غیرقانونی و یک گروه تروریستی اعلام کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =