ایرنا نوشت:

دولت مالزی در پی افزایش افراط گرایی و تلاش داعش برای جذب نوجوانان و جوانان این کشور با استفاده از احادیث نادرست، کمیته شناسایی و افزایش آگاهی عمومی از احادیث جعلی را به منظور خنثی کردن تلاش این گروه های افراطی برای به خدمت گرفتن مالزیایی ها تشکیل داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه استار مالزی روز جمعه اعلام کرد که این کمیته متشکل از افسرانی از وزارت کشور و کارشناسانی از سازمان توسعه اسلامی مالزی موسوم به جاکیم است.

احمد زاهد حمیدی وزیر کشور مالزی، گفت که احادیت جعلی و نادرست منتسب به پیامبر اسلام (ص) در رسانه های اجتماعی با هدف به خدمت گرفتن مالزیایی ها توسط داعش به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

یکی از این موارد مرتبط با دختری 14 ساله مالزیایی است که قصد داشت برای پیوستن به داعش به سوریه برود که توسط مقامات امنیتی مالزی دستگیر شد.

وزیر کشور مالزی روز گذشته در جلسه ای با حضور اعضای کمیته مجوز چاپ و کنترل قرآن و کمیته تفسیر قرآن، گفت که این دختر، تحت تاثیر احادیث نادرست در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

این دختر 14 ساله اهل شهر مائو ایالت جوهور مالزی و دانش آموز مدرسه دینی تحفیظ در شاه عالم بود. وی هفته گذشته در حالی که قصد داشت با پرواز از فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور به مصر و سپس به سوریه سفر کند، دستگیر شد.

زاهد حمیدی، استفاده از احادیث نادرست را ابزاری موثر توسط داعش برای جذب نیرو معرفی کرد و از آن به عنوان تهدید امنیت ملی یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد که نظارت بر همه کاربران رسانه های اجتماعی در مالزی امکان پذیر نیست.

هاروسانی ذکریا مفتی ایالت پراک مالزی با ذکر این موضوع که جمعی از علمای اسلامی مجموعه ای احادیث جعلی را در قالب یک کتاب گردآوری کرده اند از مقامات خواست نسبت به آموزش عموم مردم در مورد احادیث جعلی اقدام کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =