پورعلی گنجی:برای پول به چین نرفتم ؛ آنجا سکوی پرتابم به اروپاست

مرتضی پورعلی گنجی می گوید لیگ چین سکوی پرتابش می شود.

مرتضی پورعلی گنجی ؛ او بی شک ستاره تیم ملی در جام ملتهای آسیا بود. پسر جوانی که یکباره آمد و بهترین بازی ها را برای کارلوس کروش به نمایش گذاشت. این هافبک بلند قامت که حالا دیگر تبدیل شده به قلب تپنده خط دفاع فوتبال ایران برای ادامه فوتبالش تصمیم گرفته راهی لیگ چین شود. قرار است شاگرد آری هان باشد و در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند. خودش می گوید لیگ چین سکوی پرتابش می شود و دلخور است از خبرآنلاین برای گفت و گو تحلیل هایی که کار او را در لیگ چین سخت قلمداد کرده است. بازیکنی که آرزوی همه فوتبال ایران ، موفقیت روز افزونش است. این گفته های مرتضی دوست داشتنی است با ناصر قراگوزلو ، همکار خوب ما در روزنامه خبرورزشی.  

از انتخاب چین راضی هستی؟

من برای پیشرفت فوتبالم لیگ چین را انتخاب كردم تا از این لیگ به اروپا بروم.

عده‌ای از این انتخاب تو انتقاد كرده‌اند.

اصلاً پرداختن به چنین مسائلی درست نیست. لیگ چین اصلاً لیگ ضعیفی نیست و من بابت این حرف و حدیث‌ها خیلی ناراحتم. من باید پله‌پله پیشرفت كنم و یك‌دفعه كه نمی‌توانم به بوندس‌لیگا، كالچو و یا لالیگا برسم. برای رسیدن به لیگ‌های بزرگ اروپایی، ابتدا لیگ چین را انتخاب كردم. اروپا رفتن كار ساده‌ای نیست، با خیلی از بزرگان فوتبالی كه واقعاً قبول‌شان داشتم، مشورت كردم و تمامی آنها انتخاب لیگ چین را برای رسیدن به اروپا تأیید كردند. نمی‌خواستم لقمه بزرگ‌تر از دهانم بردارم و گفتم عجله نكنم.

شاید لیگ چین قوی تر باشد اما سختی های زیادی دارد

شما دیدید كه چند سال پیش مارچلو لیپی مربی معروف ایتالیایی با یك تیم چینی قهرمان آسیا شد. الان هم آری ‌هان و چندین و چند مربی دیگر معروف اروپایی در لیگ چین مربیگری می‌كنند. در لیگ چین بازیكنان معروف زیادی نظیر دروگبا نیز حضور داشته‌اند. سرمایه‌گذاری عظیمی روی لیگ چین و فوتبالش انجام شده و چندین و چند بازیكن چینی از همین لیگ به اروپا رفته‌اند. حالا ما كدام یك از این فاكتورها را در لیگ خودمان داریم؟! من دیگر از امكانات باشگاه‌ها و كار علمی فوتبال آنجا حرف نمی‌زنم.

اگر موفق نشدی چه؟

من بچه شمال هستم. در شمال به كسی كه می‌خواهد دریا برود، توصیه می‌كنند كه اگر شنا بلد نباشی غرق می‌شوی. من هم در فوتبال چین هر چه دارم خرج خواهم كرد چون یك‌دفعه كه نمی‌توانم به قله برسم. من تلاشم را برای موفقیت خواهم كرد.

برای پول به لیگ چین رفتی؟

من به خاطر پول، لیگ چین را انتخاب نكردم. ضمن این كه قرار نیست از این ارقامی كه شایعه شده است، به من بدهند!

ولی سرنوشت شاهرودی و شیرمحمدی در چین خیلی سخت بود! آنها در چین مشكل زیادی برای زندگی و غذا داشتند.

من برای همه فوتبالی‌ها احترام قائلم اما هر بازیكن روحیات و توانایی خودش را دارد. من نمی‌خواهم برای زندگی به چین بروم و قرارداد یك ساله بسته‌ام چون هدفم اروپاست. با بزرگانی چون مهدوی‌كیا هم مشورت كرده‌ام و همین كافی است. حالا خودتان در آینده می‌بینید كه از چین به اروپا می‌روم.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مد آقا A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    4 0
    خداکنه پیشرفت کنی و به اروپا بری.