روسیه می‌گوید حدود 12 هزار تانکر و کامیون را هنگام قاچاق نفت از مناطق تحت تصرف تروریست‌های داعش در سوریه و عراق به ترکیه شناسایی کرده است.

 

 

پرس تی وی گزارش داد: ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس ستاد کل عملیات‌های اصلی روسیه، روز جمعه به خبرنگاران گفت، تصاویر [هوایی] در مجاورت زاخو (شهری در منطقه کردستان عراق) گرفته شده است که در آنها 11 هزار و 775 تانکر و کامیون در هر دو سوی مرز ترکیه و عراق دیده می‌شوند.

وی افزود: « باید خاطرنشان کرد نفت از هر دو کشور عراق و سوریه به این محل بازرسی [زاخو] منتقل می‌شوند.»
مقام یادشده در ادامه از اقدام تروریست‌ها برای تغییر مسیرهای قاچاق نفت به منظور دوری از حملات هوایی روسیه در سوریه خبر داد و گفت، ترکیه همچنان مسیر نهایی آنان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد از آغاز عملیات هوایی ضد تروریستی روسیه در سوریه در اواخر ماه سپتامبر تاکنون، حدود دو هزار نفت‌کش متعلق به داعش منهدم شده‌اند.

انهدام مراکز فرآوری نفت
رودسکوی افزود جنگنده‌های روسیه در هفته گذشته 37 مرکز استخراج و فرآوری نفت را که مورد استفاده تروریست‌ها بود منهدم کردند. به گفته رودسکوی، در این حملات همچنین 17 کاروان انتقال فرآورده‌های نفتی نیز منهدم شدند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تانکرهای داعش روزانه حدود 200 هزار بشکه نفت را منتقل می‌کنند.
حملات هوایی در سوریه، منبع درآمد این گروه تروریستی را که از تجارت غیرقانونی نفت به دست می‌آورد، از سه میلیون دلار در روز به یک و نیم میلیون دلار کاهش داده است.
مسکو بارها اعلام کرده است مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ترکیه در قاچاق نفت از مناطق تحت تصرف داعش در عراق و سوریه دخالت دارد.

این در حالی است که آنکارا این ادعا را به شدت رد کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    77 63
    قابل توجه طرفداران رجب بازم بگین نه و... هی بیاین توجیه کنید
  • بی نام DE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    70 51
    مسبب خون مردم عراق و سوریه و آوارگی اونها اردوغان است. آب رو گل آلود می کنه که ماهی بگیره. خدا انتقام مظلومیت مردم عراق و سوریه رو از اینها که نفت می خرند بگیره. آخه مگه می شه رو بدبختی دو تا ملت کاخ ساخت؟ داعش نبود الان حکومت مردمی سوریه اومده بود سرکار. مگه ما از دست محمود خلاص نشدیم؟