بیش از 450 هزار کودک زیر 5 سال استان در مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال توسط تیم های بهداشتی بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم آغاز برنامه واکسیناسیون در مرکز سید الشهداء زاهدان گفت: فلج اطفال یک بیماری عفونی حاد ویروسی است که می تواند سبب فلج دائمی در اندامها و باعث مرگ شود و در هر سنی می تواند اتفاق بیفتد ولی احتمال فلج شدن در کودکان و نوجوانان بیشتر است.

به گفته وی خوراندن قطره فلج اطفال موجب قطع انتقال چرخه ویروس وحشی این بیماری و پیشگیری از ابتلاء کودکان می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که ریشه کنی فلج اطفال یکی از برنامه های مهم بهداشتی در جهان است، گفت: تنها مخزن این بیماری انسان است وگردش این ویروس در جهان کاهش یافته و امکان ریشه کنی آن وجود دارد. بیش از 450 هزار کودک زیر 5 سال استان در مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال توسط تیم های بهداشتی استان بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه خواهند شد.

گفتنی است این طرح از شنبه 4 بهمن ماه بصورت همزمان در سراسر کشور آغاز شده است و تا 7 بهمن ماه ادامه خواهد داشت و تمامی تیم های سلامت برای تکمیل چرخه واکسیناسیون بصورت خانه به خانه این طرح را پوشش خواهند داد.

آخرین مورد بیماری فلج اطفال سال 79 در استان گزارش شده است و هم اکنون این استان عاری از بیماری فلج اطفال است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    باوجود اعلام ریشه کنی این بیماری پس چرا ما شاهد این بیماری هستیم ؟ تعریف ریشه کنی رو هم نمیدونیم