ایرنا نوشت: شبیه سازی های جدید رایانه ای از انواع احتمالی اتمسفر در سیاره کپلر 62f، نشان می دهد که این سیاره می تواند قابل سکونت باشد.

دانشمندان می گویند: یک سیاره شبیه زمین در فاصله هزار و 200 سال نوری که به دور یک ستاره می چرخد، می تواند شرایط مناسب برای حیات داشته باشد.
سیاره کپلر 62f حدود 40 درصد بزرگتر از زمین است و احتمالا اقیانوس هایی در سطح خود دارد.
این سیاره از مجموعه پنج سیاره ای است که به دور ستاره ای کوچکتر و سردتر از خورشید می چرخند که سال 2013 توسط تلسکوپ فضایی کپلر سازمان فضایی آمریکا (ناسا) کشف شد.

دکتر آماوا شیلد از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس گفت: ما ترکیبات جوی متعددی را در این سیاره کشف کردیم که می تواند گرمای لازم را برای موجود بودن آب مایع روی سطح آن تامین کند و در نتیجه امکان حیات فراهم شود.
محققان نشان دادند که به دلیل فاصله کپلر 62f از ستاره میزبان آن، یخ نزدن آب سطحی این سیاره مستلزم اثر گلخانه ای یک اتمسفر ضخیم غنی از دی اکسید کربن است.
بیش از دو هزار و 300 سیاره فراخورشیدی در خارج از منظومه شمسی شناسایی شده اند و چند هزار سیاره دیگر نیز وجود دارند که هنوز تایید نشده اند.
اما تنها 20 سیاره هستند که به طور مشخص در مدار 'منطقه قابل سکونت' از ستاره های خود قرار دارند. 'منطقه قابل سکونت' به منطقه باریکی در فاصله مناسبی از ستاره اطلاق می شود که امکان وجود آب مایع روی سطح سیاره را ممکن می کند.