معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از توقف بهره برداری از جنگل های طبیعی کشور تا 10 سال آینده خبر داد و گفت: این طرح با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی گلستان، معصومه ابتکار در حاشیه افتتاح کارخانه بازیافت کاغذ شهرستان گمیشان در استان گلستان گفت: بر این اساس و به منظور جایگزینی و تامین چوب مورد نیاز، تعرفه واردات چوب و کاغذ صفر شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین با توقف طرح های بهره برداری ازجنگل های طبیعی، طرح های گردشگری در این جنگل ها توسعه می یابد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به طرح های بازیافت کاغذ گفت: طرح های بازیافتی بهترین سرمایه گذاری برای حفظ جنگل های طبیعی است و نقش موثری در تامین امنیت اقتصادی،سیاسی و اجتماعی جامعه دارد.

ابتکار اضافه ادامه داد: اکنون با بازیافت هر تن کاغذ از قطع 15 درخت قطور و همچنین از آثار تخریبی محیط زیست جلوگیری می شود.

مراسم افتتاح 15 طرح صنعتی و کشاورزی گلستان روز سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر جهاد کشاورزی و معاون رییس جمهوری در امور مناطق محروم در واحد بازیافت کاغذ شهرستان گمیشان در شمال غرب استان برگزار شد.

گفتنی است، استان گلستان 862 هزار هکتار مرتع دارد که بیش از 73 درصد آن از نوع فقیر، نزدیک 15 درصد متوسط و کم تر از 12 درصد از نوع خوب است.استان گلستان در شمال ایران حدود 452 هزار هکتار جنگل دارد که از این میزان 75 هزار هکتار آن جنگل های سوزنی برگ دست کاشت و بقیه را جنگل های پهن برگ هیرکانی تشکیل می دهد که از منطقه نوکنده درغرب استان شروع و تا حوزه گلیداغ درشرق استان ادامه دارد.

۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    ای بابا، عجله کار شیطونه کمی صبر ... بیابانها نزدیکند مگه تا ده سال دیگه جنگلی باقی بمونه ه بهره برداریش متوقف بشه؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    البته امیدوارم تا ده سال دیگه جنگلی وجود داشته باشد
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    تا انموقعه درختی نمی ماند تا کسی از ان بهربرداری کند
  • آرین A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    اگه تا 10 سال دیگه جنگلی بمونه ..
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    ده سال ديگه اصلا جنگلى وجود نداره كه بهره بردارى بشه
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    بله، انشاءالله اما اگه تا 10سال دیگه جنگلی باقی بمونه تا این خانم بتونه حفظش کنه
  • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    اگر اينكار بشه هر روز شمار و مجريان اين كار را دعا ميكنم البته اگر بشه
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    جدی؟ تا ده سال آینده چنگلی باقی می ماند؟ همه کشورها هورمون به گیاه می زننند ما هاورمون تو بال مرغ می زنیم به جای کاشت درخت .... متاسفم خانم متاسفم واقعا ده سال آینده جنگلی باقی نمی ماند ایران را بیابان کردید تالاب ها خشک شد، دریاچ ه ها با سدهای غیر اصولی از میان رفت چی از این محیط زیست مونده؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    خانم خسته شدیم از حرفهای شما .هر چه باد اباد .نه سر داره نه ته خسته شدیم .ده سال چرا تا ان زمان درخت نمی کارید تا جایگزین مازاد شود چرا .