آنخل دی‌ماریا، بعد از سرخیو راموس مهم‌ترین عامل کسب دسیما برای کهکشانی‌ها برشمرده می‌شد.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ دی‌آنخلیتو، فرشته‌ای دست داشتنی اما بد اخلاق در جمع کهکشانی‌های مادرید بود. مردی که در فصل پایانی حضورش در جمع قوهای سپید، یکی از دوست داشتی ترین بازیکن‌های این تیم بود. مردی که در فینال لیسبون، دو برابر هر بازیکن دیگری دریبل زده بود. تنها راموس در آن بازی بیشتر از آنخلیتو لمس توپ داشت. سازنده گل دوم و قهرمانی که توسط گرت بیل به ثمر رسید هم خود او بود. 

اما به ناگاه چه اتفاقی افتاد که او در لیست مازاد رئال قرار گرفت و از جمع قوهای سپید به دسته شیاطین سرخ تبعید شد؟ 

دی‌ماریا در طول حضورش در رئال مادرید، عملکردی به شدت نوسانی داشت. روزهایی از طرف هواداران هو می‌شد و روزی دیگر تشویق می‌شد. در جریان یکی از دیدارهای نه چندان خوب آنخل، زمانی که هواداران او را  هو می‌کردند اتفاقی ناخوشایند از سوی مرد آرژانتینی رخ داد. ای ماجرا باعث شد محبوبیت او در جمع مادریدیسموها کمتر از همیشه شود و یکی از کلیدهای خروج او از باشگاه بود. دی‌ماریا، در حمع بازیکنان الی رئال مادرید، شاید تنها بازیکنی بود که کهکشانی نبود. اکثر بازیکن‌ها به خصوص در خط حمله، از او گرا قمیت تر بودند. برای هواداران رئالی به نظر می‌رسد این موضوع مساله مهمی باشد!  او به میزان دستمزد دریافتی خود هم اعتراضات فراوانی داشت. 

اما دلیل کلیدی سقوط او در رئال مادرید، درخشش جیمز رودریگز در  جام  جهانی 2014 برزیل بود. رئال با وجود جیمز جانشین او را هم یافته بود و مشکلی بابت انتقال مرد زیاده خواه خود نداشت. 

فرشته از جمع قوها به شیاطین رفت، اما این باعث نشد و پیشرفت کند، این نقطه ای برای آغاز سوختن بال های پرواز او بود. 

شماره 7 منچستر خیلی زود برای آنخل کنار گذاشته شد. دی‌ماریا به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر وارد انگلستان شد و توقعات از او تا آسما‌ن‌ها بالا آمده بود. توقعات آن قدر بالا بد که هر 164 دقیقه یک پاس گل دادن و دومین پاس گل دهنده برتر لیگ برتر شدن هم هواداران را ارضا نکرد. 

آنخل نتوانست لیدر یک تیم نوپا باشد و همین موضوع باعث شد عملکرد او به چشم نیاید. هواداران او را با فص آخرش در ماردید مقایسه می کردند. اما فراموش کرده بودند او آن جا پاس ها را برای رونالدو، بیل و بنزما ارسال می‌کرد و این جا باید برای فالکائو، فن‌پرسی و رونی این کار را انجام می‌داد. مهاجمانی با کلاس های متفاوت. 

لوییز فن‌خال هم نتوانست بازی مناسبی از آنخل در منچستر بگیرد. نمودار زیر به خوبی نشان می‌دهد او نقشی که در رئال داشت را در منچستر به هیچ وجه نداشت. 

او با نقش جدید خود به هیچ جه کنار نیامد. ضمن این که او همواره در گوشه ای از ذهنش به پاریس فکر می کرد. جایی که دستمزدی حتی بهتر به او می‌دادند و خبری از بازی‌های سفت  و  سنگین هم نبود. عدم امنیت او در شهر منچستر و دستبرد زدن به خانه او هم از دلایلی بود که فرشته در جمع شیاطین دوام نیاورد. 

او حالا راهی پاریس است. مرد سفید پوشی که سرخش پوش شده بود، این فصل سورمه‌ای پوش می‌شود. 

پاریس‌ احتمالا جایی است که دی ماریا بیشترین درخشش خود را خواهد داشت. اما او دیگر هیچگاه یک مرد درجه یک نخواهد بود. 

25843

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =