جان کری در حاشیه اجلاس جهانی داووس با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سه آمریکایی ربوده شده در عراق دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش خبرانلاین به نقل از صفحه خبرگزاری فرانسه در توئیتر وزیر خارجه آمریکا که به داووس رفته است در حاشیه این اجلاس با همتای ایرانی خود دکتر ظریف دیدار و گفتگو کرده است. 

براساس این گزارش موضوع مورد علاقه طرف آمریکایی رایزنی با ظریف درباره سرنوشت سه آمریکایی است که هفته پیش اعلام شده در بغداد ربوده شده اند.

آمریکا پیشتر مدعی شده بود اگرچه ایران نقشی در ربوده شدن این سه آمریکایی نداشته اما مطمئن است روی گروه های تندرویی که این اقدام را انجام داده اند نفوذ دارد.

ادعای آمریکایی ها در حالی است که مقامات عراقی درباره ربوده شدن این افراد ابراز تردید کرده اند اما  آمریکایی ها با احتیاط درباره ناپدید شدن آنان صحبت می کنند تا راه حلی سیاسی برای این مشکل بیابند.

کری در نشست اقتصاد جهانی در داووس سوئیس به خبرنگاران گفت: من با ظریف وزیر خارجه ایران،‌ در این باره صحبت کرده ام ؛ من از او پرسیدم آیا ایران راهی برای کمک می شناسد یا راهی برای تاثیر گذاری و نتیجه گیری در این باره سراغ دارد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که ظریف به او گفته است دراین باره مشورت خواهد کرد و هر چه در توان دارد به کار خواهد برد؛ وی دراین باره اطلاع خاصی نداشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =