۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

روزنامه توریسم در گزارشی درباره کوبا نوشت: اینجا کوباست. کلید ورود به خلیج مکزیک که آمریکای شمالی را به آمریکای جنوبی پیوند می‌دهد و موقعیت استراتژیک آن نقطه جوش منطقه است!

سرزمینی که از جنوب، دریای کارايیب را دارد و از شمال، اقیانوس اطلس و تنها به فاصله 150 کیلومتر ناقابل به ایالت فلوریدای آمریکا می‌رسد. کوبا گویی دروازه‌ای است به ینگه دنیا؛ سرزمینی که در شمالش ایالات متحده است و باهاماس، در غربش مکزیک، در شرقش جمهوری دومينکن و هایتی و در جنوبش جامائیکا.

دریا که از همه طرف کوبا را در بر گرفته، آب‌وهوایی معتدل و مرطوب به این جزیره زیبا بخشیده است. آب‌وهوایی که طبیعتی استوایی با نخل‌های بلند و چشم‌اندازهای سبز را از هر سو گسترانیده است و البته تنها مرز خاکی آن با ایالات متحده آمریکاست. تکه‌زمینی جنجال‌برانگیز که «خلیج گوانتانامو» نام دارد؛ همان‌جایی که زندانش سال‌های پیش موضوع رسانه‌ها شد و خاطره‌هایش هنوز در قلب کوبایی‌ها زنده است.

چی بخوریم؟

غذاهای مردم کوبا از دیگر مناطق جهان تأثیر زیادی پذیرفته است. در برخی منابع، حتی از غذاهای لبنانی و افغانستانی، به عنوان غذاهای موردعلاقه مردم این کشور یاد شده است!

غذاهای کوبایی بسیار خوشمزه است؛ از کراکت پر از پنیر گرفته تا موز سبز و شیرین یا گوشت ران طعم‌دار، اما همبرگر کوبایی را حتما امتحان کنید که از گوشت چرخ‌کرده و پرادویه به همراه سیب‌زمینی سوخاری تهیه می‌شود. «کالالو» نیز یکی از مشهورترین غذاهایی است که در این کشور پخته و سرو می‌شود. کالالو به عبارت بهتر، یک مخلوط غذایی است که بسیار ساده پخته می‌شود، اما به‌دلیل مواد خاص خود، کمی گران است. برای داشتن یک دیس کالالوي مرغوب، باید مقداری از برگ‌های گیاهی خاص به همین نام در کنار گیاهی دیگر به نام «تارو» داشته باشید.

اسفناج آبی و تاج‌خروس را هم باید به این فهرست اضافه کرد. تا اینجا هر اسمی که شنیدید، مربوط است به گیاهان اين منطقه که پوشش گیاهی فراوانی دارد. در عین حال باید از مواد دیگری همچون میگو، آویشن، شیره نارگیل، آرد ذرت و بامیه هم نام برد که از دیگر عناصر تشکیل‌دهنده این غذای واقعا خوشمزه است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =