مخاطبان خبرآنلاین با شرکت در این نظرسنجی نظرات خود را اعلام کرده اند.

نتیجه نظرسنجی خبرآنلاین در خصوص موضع دولت در مقابل کمپین "خودرو داخلی نخریم" همراه با اظهار نظرهای تلفنی از سوی مخاطبان بود.

برخی مخاطبان معتقد بودند دولت باید تحت هر شرایطی در این موضوع خاص از مردم یا همان مصرف کننده نهایی در مقابل خودروسازان حمایت کند. اما برخی دیگر اعتقاد داشتند دولت می تواند ضمن نظارت بر فعالیت شرکت های خودروساز با افزایش کیفیت و به روز آوری محصولات تولید داخل هم از صنایع داخلی حمایت کند هم از مردم.

به هر ترتیب و بعد از پایان زمان نظرسنجی خبرآنلاین نتایج نظر سنجی به شرح ذیل بود:

در پاسخ به سوال « به نظر شما فوری ترین اقدامی که دولت می تواند در برابر خودداری مشتریان از خرید خودروی داخلی انجام دهد، چیست؟»  34.902 نفر در نظر سنجی شرکت کردند.

 14.6 درصد از این شرکت کنندگان در نظر سنجی معتقد بودند تولید برخی خودروهای بی کیفیت باید متوقف شود.

 51.8 درصد از شرکت کنندگان هم رای دادند که محصولات داخلی باید ارزان شوند.

 22.6 درصد هم اعتقاد داشتند بالابردن کیفیت و استانداردهای خودرو می تواند به خرید این محصولات کمک کند.

 11 درصد هم ورود مدلهای جدید به خط تولید را عامل افزایش فروش خودرو دانستند.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    24 0
    با احترام به همه کسانی که رای دادند اما کسانی که ارزان شدن را انتخاب کردند به نظر من باید بیشتر بیاندیشند ارزان شدن به چه قیمتی؟ کیفیت اصلا مهم نیست؟ کسانی که ورود مدلهای جدید را انتخاب کرده اند به این سوال باید پاسخ دهند که این همه مددل جدید این سالها اومده چرا مشکل حل نشده؟راه حل این است: تبدیل این دو کارخانه به خطوط مونتاژ اتومبیل های با کیفیت خارجی و دست برداشتن از تولید به ظاهر ملی این صنعت خودروسازی ما ره به جایی نمیبره مطمئن باشید
    • بی نام US ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      7 0
      چرا گزینه "کاهش تعرفه و مالیات 40 و 50 درصدی خودروهای زیر 2500 سی سی" وجود ندارد. بهترین گزینه همین هست و بازار را رقابتی خواهد کرد.
  • مهندس مهدی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    17 0
    به عنوان مثال : پژو 405 از سال 1997 در خود فرانسه تولیدش متوقف شده ، چرا همچنان این خودرو در ایران با این قیمت به مردم بدبخت فروخته میشه ؟ ادعای تکنولوژی و ابرقدرتی دولتمردان گوش فلک رو پر کرده اما نمیتونن یه خودرو کاملاً ایرانی درست کنند جواب خون مردم بیچاره ای که تو جاده ها رو آسفالت و گاردریل ریخته میشه رو کی باید بده ؟ به بهانه ی حمایت از تولید داخل خدا میدونه چقدر ایرانی ها کشته شدند و خانواده ها به خاک سیاه نشستند دیگه تجارت آهن و خون کافیه یه دونه از همین آقایون مسول سوار ماشین پراید و پژو نمیشه
  • ناشناس IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    12 2
    ماشین فقط ژاپنی امریکایی کره ای بقیه 2زارنمی ارزن ولی ژاپنی گل سرسبده من مزدا323 5ساله دارم ای ول داره
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    10 0
    البته بهتر بود مینوشتید نظر مخاطبان از میان گزینه های پیشنهادی خبرآنلاین وگرنه بسیاری راهکارهای دیگر هم هست :
  • بی نام RO ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    13 0
    بازم گزینه های ناقص و مسخره که ادامه تولید لگنهای داخلی بیشترین رای رو داشته که نهایتش ده پونزده درصد به صورت مقطعی ارزون میشه و بعد از چند ماه قیمتارو دوباره برمیگردونن سرجاش.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    13 0
    مردم چه کاره هستند که نظر بدهند؟تحریم خرید حرام است اصلا. به زور باید بخرند وتصادف کنند و به بهشت بروند
  • علی IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    15 0
    خودروی صفر داخلی نمیخرم.
  • سامان IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    10 0
    پ اینم شد گزینه های سوال ، باید یکی از گزینه ها رو میذاشتین، متناسب شدن قیمت خودرو با نزدیکترین نمونه خارجی
  • ابی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    9 0
    تنها چیزی که برای خودرو سازها مفهوم اعتبار و ارزشی نداره نظر مردمه
  • بهلولj A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 7
    ملت شریف و غیور ایران سلام و تبریک.اتحاد همبستگی و همدلی شما در برابر ظلم و فساد خودروسازان نتیجه داد و اقای وزیر ظمن عذر خواهی از سالها ظلم و فساد خودروسازان قیمت های کاهش یافته را به شرح زیر اعلام کردند پژو پارس فول 15 میلیون. دنا فول 18 میلیون. پژو 206 تیپ6 14 میلیون.تیبا 2 هاچ بک 10 میلیون.پراید 6 میلیون. مردم غیور و همیشه در صحنه ایرن لطفا نتیجه پیروزی را به همه اطلاع دهید.پیروز باشید.
  • پرهام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    6 0
    خوب دیگه دولت باید دست به کار بشود. هزینه تولید را کم کند نیروهای اضافی را تعدیل کندو بهره وری را بالببرد تکنولوژی را جدید کند و از همه مهمتر تولید خودروهایی که با فرغون فرقی ندارند متئوقف کند.
  • بی نام A1 ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    7 0
    اين چه گزينه هايي بود؟ خودرو با نمونه خارجي بايد رقابتي باشد. اونوقت ميشود مقايسه كرد. اينهايي كه ما داريم كه آشغالند.
  • رضا A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    10 0
    خودرو های قدیمی باید تولیدش متوقف بشه. وقتی نمیتونیم خودروی با کیفیت تولید کنیم، خوب چرا تولید کنیم؟ ایا واقعا جون این مردم اونقدر بی ارزشه که بشن موش ازمایشگاهی این کارخانه ها؟ از چی میترسید تعدیل نیرو؟ بیکار شدن کارمندانش؟ بیکار بشن. وقتی باز دهی نداره کارخونه قرار نیست به قیمت دزدی از جیب مردم و گرون فروشی و بازی با جون مردم برن سر کار. اگه یه بنده خدا بو پراید تصادف کنه و بمیره خونش گردن اون کارگره. اون پول حلال نیست. خودروی خارجی رو بیارید داخل. با شرکت ها قرار داد ببندید که از نیروی کار این تعداد استفاده کنن. تعرفه رو بردارید. چرا بخاطر پول حاضرید با جون ملت بازی کنید؟ خیلی دستتون تو جیب مردمه و این واقعا حقارت منلکت رو نشون میده
  • محمد A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    8 0
    موافق هیچ کدام از گزینه ها نیستم برخی خودرو های ما بی کیفیت نیستند بلکه تمامشان بی کیفیتند.چه چیز را میخواهیم ارزان کنیم؟خودرو 30 سال پیش؟کیفیت چه چیز را میخواهیم بالا ببریم؟خودرو 30 سال پیش را چقدر می توان ارتقا داد؟مدلهای جدید با چه کیفیتی؟ با چه قیمتی؟بازار درست و منطقی آن است که اگر خودرو ساز ما می تواند خودرویی با استاندارد جهانی بسازد و آن را با قیمت جهانی عرضه کند که هیچ.وگرنه درش را تخته کند تشریف ببرد منزل.در هر صورت عوارض خودرو نهایتا نباید از 10 درصد بیشتر باشدآن هم 10 درصد واقعی.نه مثل الان که اسما یه چیز است و عملا یه چیز.خودرو ساز ما هم باید بتواند در آن بازار رقابت کند.همه اینها هم همین امسال.نه برنامه سرکاری 10ساله.آن 10 درصد هم محض حمایت از تولید داخل.وگرنه زیر 5درصد.
  • محمد A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    آفرین به این همه تفکر صحیح . کمپین نتیجه داد و حتی وزیر صنعت رو به زانو درآورد وزیری که پاشنه آشیل دولت بود بی احترامی کرد توهین کرد فتوا داد این نشان میداد از جایی گزیده شده بود و اون کمپین بود که بدجوری حال بعضی ها رو گرفت .