ایسنا نوشت: نشست استراتژیک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس با حضور سرگئی لاوروف آغاز شد.

وزیران خارجه روسیه و عربستان در افتتاحیه چهارمین نشست "مذاکرات استراتژیک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس" در مسکو طی امروز (پنجشنبه) در خصوص مسائل مختلفی از جمله مبارزه با تروریسم، تقویت روابط بین دو کشور و تلاش برای حل بحران‌های منطقه مذاکره کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، در افتتاحیه این نشست به همراه عادل الجبیر، همتای عربستانی خود با بیان اینکه بسیاری از اهداف در زمینه هماهنگی و همکاری میان روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس محقق شده است، گفت: امیدواریم که پیشرفت و پویایی در روابط روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حاصل شود.

از سوی دیگر، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در این نشست از تمایل ریاض برای گسترش روابط دوجانبه با روسیه در تمامی زمینه‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه عربستان با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم توافق دارد، گفت: خواستار مذاکره با روسیه در مورد مسائل مورد اختلاف در خصوص سوریه و یمن هستیم.

وزیر جارجه عربستان اظهار داشت: ما به موضع‌گیری روسیه در حل مساله فلسطین احترام و ارزش قائلیم.

لاوروف تاکید کرد که مذاکره طی سال‌های اخیر پویایی خود را در زمینه مسائل منطقه‌ای و جهانی ثابت کرده است.

وی ادامه داد: مسکو از ابتدای این مذاکرات در سال 2014 تماس‌های متعددی با دولت‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس داشته است.

وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) چهارمین نشست وزارتی مشترک خود را برای گفتگوی استراتژیک میان شورای همکاری و روسیه در مسکو برگزار می‌کنند.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان ریاست این نشست را از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بر عهده دارد. در این نشست همچنین عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مشارکت دارد.

در این نشست روابط این کشورها با روسیه و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار خواهند داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =