چند سال طول کشید ستاره های ایران اضافه وزن بیاورند؟/ از علی کریمی بعید بود!

ستاره های فوتبال ایران نشان دادند پس از خداحافظی نمی توانند آمادگی بدنی شان را حفظ کنند.

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ چشم های پروین بعد از بازی ستاره ها مثل کاسه خون بود و از چربی های اضافه می نالید. خیلی از بازیکنان هم اعتراف کردند چربی اضافه دارند و باید بیشتر تمرین کنند. حالا بماند که شما در ورزشگاه یا جلوی تلویزیون، این چربی ها را به طور کامل ندیدید چون به لطف مسئولان بازیکنان لباسی به تن داشتند که دو سایز بزرگتر بود! اضافه وزن ستاره های ایران حتی باعث تعجب ستارگان دنیا شد به شکلی که داویدز با تعجب از نکونام پرسید: «بازیکنان تان چند سال است که بازی نمی کنند و اینقدر شکم دارند؟»
رکوردار اضافه وزن در ترکیب ایران منصوریان، استیلی و محمد نوازی بودند. زرینچه هم نیم نگاهی به زدن رکورد آنها داشت. نسل به نسل که عقب می رفتیم، اضافه وزن ها بیشتر دیده می شد. مثلا زرینچه و استیلی به نسل قدیمی تری بودند و چاق تر. سرآمد شکم دارها هم منصوریان بود که بعد از بازی خودش گفت خجالت کشیده و می خواهد وزنش را کم کند.
بعضی ها مثل مارکار آقاجانیان که سال هاست بازی نمی کنند، پیدا بود شدیدا تمرین دارند و سر وزن هستند. عادل فردوسی پور مجری 90 هم که هیچگاه فوتبالیست حرفه ای نبود، اصلا چربی نداشت. رسول خطیبی هم به خوبی وزنش را حفظ کرده بود. بررسی چهره به چهره بازیکنان ایران نشان می دهد اکثر ستاره های ایران پس از پایان فوتبال شان، بدجور اضافه وزن می آورند.

یحیی گل محمدی: اضافه وزن داشت اما نه به اندازه ای که خیلی تابلو باشد. یحیی آخرین بازی خود را 7 سال قبل با پیراهن صبا انجام داد و همان سال مربی موقت صبا شد. گل محمدی جزو چهره هایی است که در این چند سال در تیم های مختلف مربیگر کرده و از او توقع این بود که اضافه وزن نداشته باشد.
مهدی هاشمی نسب: تا همین دو سال قبل برای تیم ابومسلم بازی می کرد. هاشمی نسب به خاطر حضور در بازی های مختلف و دورن نشدن از تمرینات، اضافه وزن ندارد.
حمید استیلی: او جزو رکوردداران اضافه وزن بود. استیلی که شکم بزرگی داشت، آخرین بازی اش را 11 سال قبل با پیراهن پرسپولیس انجام دادو از همان موقع مربیگری را شروع کرد. استیلی معمولا تیم داشته و بیشترین رکورد دوری اش از نیمکت مربیگری سه سال بوده.
علیرضا نیکخت: او تا همین فصل قبل برای تیم خونه به خونه در لیگ یک توپ می زد. نیکبخت هم اضافه وزن داشت و در کل ضعیف بازی کرد. نبکخبت البته همچنان می گوید می خواهد برگردد و بازی کند!


جواد نکونام: او هنوز بازی می کند. نکونام عضو سایپاست و طبیعی بود که اضافه وزن نداشته باشد. به قول خودش، کلا بدنش چربی نمی گیرد و استایلش همین است.
احمدرضا عابدزاده: آخرین بازی اش در 15 سال قبل با پیراهن پرسپولیس انجام داد و برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. عابدزاده از آن بد بدن های چغر است که همین الان هم روزی سه ساعت تمرین می کند. عابدزاده از اول بزرگ بود و اضافه وزنی هم نداشت.
جواد زرینچه: او هم جزو کسانی بود که اضافه وزن زیادی داشت. زرینچه آخرین بازی اش را 11 سال قبل با پیراهن صبا انجام داد. او سال هاست مربیگری می کند و توقع این است به شکمش صفایی بدهد.
فرهاد مجیدی: او تا همین دو سال قبل برای استقلال بازی می کرد. مجیدی بعد از خداحافظی تمرینات بدنسازی اش را ادامه داد به همین دلیل از نظر بدنی آماده بود.
خداداد عزیزی: اضافه وزن داشت. او آخرین بازی اش را 9 سال قبل با پیراهن راه انجام داد و از همان موقع وارد مربیگری شد. خداداد تا همین سال قبل مربی شهرداری تبریز بود. از غزال تیزپا این اضافه وزن بعید بود.


کریم باقری: آقا کریم از همان دوران بازیگری جزو بد بدن ها بود. او که به خوبی پیداست پس از خداحافظی در سال 2010 تمریناتش را تعطیل نکرد، وضعیت بدنی خوبی دارد.
علی کریمی: از او بعید بود که اضافه وزن داشته باشد اما وقتی به زمین آمد دیدیم او تنها یک سال پس از خداحافظی اش شکم آورده! حالا خودتان چند سال دیگر کریمی را تصور کنید. ناگفته نماند او همچنان به تمریناتش ادامه می دهد.
علیرضا منصوریان و محمد نوازی: او رکوردار شکم بود. منصوریان آخرین بار 7 سال قبل با پیراهن استقلال بازی کرد و بعد از آن سریعا مربیگری را شروع کرد. خود او دیروز به خبرورزشی گفت، با دیدن بدن فیگو خجالت کشید و می خواهد سریعا وزنش را کم کند. نوازی هم که آخرین بار 4 سال قبل بازی کرد، با چنین شکمی استعداد ویژه اش را در چاقی نشان داد.


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    69 5
    اتفاقا از تنها کسی که بعید نبود، علی کریمی هست....با همه احترامی که برا خودش، فوتبالش و شخصیتش قائلم، اما ایشون نشون دادند که واقعا تنبل هستند....