نمایش «مرگ یزدگرد» اثر جاودانه استاد بهرام بیضایی به کارگردانی سهیل بابایی امروز دوشنبه 9 شهریور در هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «مرگ یزدگرد» نوشته بهرام بیضایی با کارگردانی سهیل بابایی امروز دوشنبه 9 شهریور در دو سانس 17:30 و 20 در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

در این نمایش،که کاری از گروه تئاتر اسطوره است، سیما شکری، مهسا اِنجدانی،آرش رضایی،صادق برقعی، حمید عرب، محمد پارسا و سهیل بابایی به ایفای نقش می‌پردازند.

مرگ یزگرد

بابایی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره است که از سال 86 تا کنون در عرصه تئاتر فعالیت دارد.این کارگردان در یادداشت کوتاه خود درباره نمایش مرگ یزدگرد آورده است:«مرگ یزدگرد درباره قضاوت است. سرگردانی و حیرانی انسان‌هایی که نمی‌دانند چرا زنده‌اند. چون زندگی نمی‌کنند و مدام قضاوت می‌شوند.داستان در زمان ساسانی اتفاق می‌افتد. تازیان حمله کرده‌اند و یزدگرد از تیسفون به سمت مرو می‌رود تا برای خود یار جمع بکند اما در آسیابی ویرانه توسط آسیابان و همسر و دخترش کشته می‌شود. سرداران برای خونخواهی شاه به آسیا می‌آیند،ولی روایتی سه‌گانه از مرگ یزدگرد بازگو می‌شود».

علاقه‌مندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند امروز دوشنبه 9 شهریورماه، در دو سانس 17:30 و 20 به تالار حافظ واقع در خیابان انقلاب، خیابان حافظ، خیابان محمدحسین شهریار، روبه‌روی تالار وحدت مراجعه بکنند.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از چهارم تا دهم شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =