هاشمی رفسنجانی در دیدار با ظریف: ازتندروی عده ای محدود دلسرد نشوید/ در تاریخ ماندگار شدید

محمدجواد ظریف قبل از آنکه عازم سفرهای منطقه ای شود، با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد و از جانب وی مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای ایجاد وحدت منطقه‌ای و به دنبال آن ثبات و آرامش در کل جهان، نقش مؤثر و مفیدی ایفا کند، چرا که مقابله با خشونت، جنگ و تروریسم، به نفع همه‌ی کشورهای جهان است.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر امور خارجه، با تأکید بر اهمیت هنر دیپلماسی در مذاکرات سیاسی، از عملکرد وزارت امور خارجه، مخصوصاً تیم مذاکرات هسته‌ای و به ویژه شخص محمد جواد ظریف تشکر کرد و گفت: اثبات حقانیت ایران که سابقه‌ سیزده ساله بهانه‌گیری‌های غرب را داشت، در مذاکراتی که بزرگان دیپلماسی شش کشور قدرتمند جهان حضور داشتند، کار ساده‌ای نبود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه نباید به خاطر تندروی‌های یک اقلیت محدود دلسرد شوید، به اقبال عمومی مردم و خوشحالی آنان اشاره کرد و گفت: تنش‌زدایی، خنثی کردن و مقابله با سیاست شوم ایران هراسی، تعامل سازنده با جهان با حفظ عزت، حکمت و اقتدار، از جمله خصوصیات و هنر دیپلماسی در دولت یازدهم است.

وی ادامه داد: به همین دلیل، کار شما در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود و مطمئن باشید آینده درباره این مقطع با توجه به همه شرایط قضاوت خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی، با یادآوری سخنان موافقان و مخالفان مذاکرات هسته‌ای در پارلمان، سنا و دولت آمریکا، گفت: بسیار مهم است که موافقان و مخالفان در سخنان خویش بر توانایی‌های ایران تأکید می‌کنند که این نتیجه جز با صبوری‌های مردم، قدرت استدلال تیم هسته‌ای و حقانیت انقلاب اسلامی به دست نمی‌آمد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت پیگیری اجرای کامل توافق هسته‌ای تا حصول به نتیجه نهایی و رفع کامل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، به شرایط حساس منطقه و تحولات جاری در آن اشاره کرد و گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود با قدرت و اقتدار برای کمک به حل معضلات و بحران‌های منطقه‌ای در جهت تقویت همگرایی و افزایش همکاری و همسوئی کشورهای منطقه علیه پدیده شوم تروریسم و کنترل دامنه‌ی آن تلاش و جدیت مضاعفی به عمل آورند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای ایجاد وحدت منطقه‌ای و به دنبال آن ثبات و آرامش در کل جهان، نقش مؤثر و مفیدی ایفا کند، چرا که مقابله با خشونت، جنگ و تروریسم، به نفع همه‌ی کشورهای جهان است.

بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف نیز در این دیدار که در آستانه آغاز مرحله جدید سفرهای منطقه‌ای خود صورت گرفت، ضمن ارائه گزارشی از روند مذاکرات، نکات مهم توافقنامه‌، اهمیت برجام، فعالیت‌ها و برنامه‌های وزارت امور خارجه برای اصلاح نگاه بین‌المللی و منطقه‌ای و به ویژه کشورهای همسایه به جمهوری اسلامی، از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خاطر حمایت‌های منطقی و مواضع اصولی و مترقی ایشان به ویژه در طول مذاکرات هسته‌ای تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و شرایط سیاسی و نظامی منطقه و همچنین سفرهای منطقه‌ای خود و فعالیت‌های دیپلماتیک کشورمان برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی و جلوگیری از خشونت و جنگ در منطقه، خواستار ادامه حمایت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از فعالیت‌های وزارت خارجه شد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =