انتقاد یکی از روزنامه های صبح در خصوص سریال شمعدونی با عنوان خیال پزشکان راحت باشد؛ سریال "شمعدونی"به پزشکان کاری ندارد،اما پر است از توهین به خانواده ایرانی، مورد نظر کاربران خبرآنلاین قرار گرفت.

برخی کاربران در برابر این مطلب مخالفت خود را با بدآموزی داشتن این سریال اعلام کردند. کاربری با نام کاوه در ساعات ابتدایی انتشار این خبر نوشت: اصلا هم اینطور نیست بیننده باید خودش عاقل باشد. همچنین کاربر دیگری با اشاره به اینکه این سریال با واقعیت ها سروکار دارد بیان کرد: یک قانون در سینما هست. که اگر سینما آینه جامعه نباشد مردم قبولش نمیکنن. اگر میبینی مردم قبولش میکنن بخاطر اینکه این مسائل داره داخل خانواده های ایرانی اتفاق می افتد و یا داخل قشر پزشکی ایران. نگفتن واقعیت هم فقط صورت مساله را پاک میکنه وگرنه حکایت همچنان باقی است. در مقابل نیز گروهی از کاربران که اکثریت آنها را تشکیل می دادند نظرات فوق را نقد کردند. کاربری نوشت: متأسفانه خیلی از سریالهای به ظاهر سالم تلویزیون، تجمل گرایی و چشم و همچشمی را در بین خانواده های ایرانی رواج میدهد. اگر می بینیم که پسرها و دخترهای جوان در مقوله ازدواج خیلی سختگیر و پرتوقع شده اند یکی از دلایلش تأثیرات ناخودآگاهی است که تماشای سریالهای تلویزیون، باعث آن شده است. همچنین کاربر دیگری عنوان کرد: چقدر زشت ، چقدر بد، فاجعه ست. مخصوصا اون بچه لوس و بی ادب که تربیتش افتضاحه با اون مادرش. مثلا این فیلم چه چیزی رو میخواد یاد بده به خانواده ها؟ هر چی توهین و بی ادبیه تو این فیلم موج میزند. 
در مقابل کاربری این انتقادات را بی مورد دانست و نوشت: یه پیشنهاد دارم. کلاً سریال را تعطیل کنید صبح تا شب اخبار هواشناسی پخش کنید به کسی هم بر نمی خورد. اگر در این سریال رفتارهای اشتباه را به طرز غلو آمیزی نمایش میدهد تا شاید تلنگری باشد برای آنها که اینگونه زندگی را بر خود و دیگران تلخ میکنند البته این نوشته هیچ تاییدی بر کیفیت پایین این سریال نیست فقط تایید طنز انتقادیست.

در این میان نظرات معدودی نیز به حمایت از پزشکان برآمده بودند. از جمله کاربری نوشت: چرا تیتر می زنید که پزشکان خیالشان راحت باشد؟مگر پزشکان از بی احترامی به سایر اصناف و بد اموزی های خانوادگی راضی هستن؟ هنوز هم
جبهه ضد پزشکان رو دارید.

شهلا با اعتقاد به کم بیننده بودن این سریال نوشت:خیال این سریال هم راحت باشد چون مردم هیچ علاقه ای به دیدن آن ندارند.
همچنین کاربری با نام طاهری با انتقاد از این مطلب نوشت: آقا يا خانم نويسنده، كلا" شما با خنده مردم مشكل داريد؟ مطمئن باشيد مردم ما هر روز دور و بر خودشان از اين چيزها مي بينند و عقلشان ميرسد كه چه كاري بد و چه كاري خوب است و الگوي درست را انتخاب ميكنند. در همین جهت کاربر دیگری ادامه داد: واقعا ظرفیت کار طنز تو این کشور وجود ندارد همش دنبال حاشیه
و حاشیه سازی هستیم.
در میان اعتراضاتِ برخی کاربران به پخش سریال شمعدونی و موافقت آنان با مطلب انتقادی درج شده، کاربری نوشت: اتفاقا این چیزی که نشون می دهد دقیقا مصداق بارز بدآموزی است. رفتار زشت پسربچه لوس، رفتار غیر عقلانی بزرگترها، اینها چه چیزی می خواهند نشان دهند؟ برای من که دهه 60 به دنیا آمدم سریالی مثل خانه سبز هم جذاب بود هم ازش چیزی یاد می گرفتم اما چندین ساله که توی سریالهای تلویزیون ایران فقط یه عده را می بینیم که سر همو کلاه می گذارند زنها را آدمهای احمقی نشون می دهند. احتیاج به ابزار بیشتر برای بی اخلاقی نداریم.
همچنین کاربر دیگری عنوان کرد: کاملا موافقم متاسفانه آقای صحت غلی رغم توانایی بسیارشان احترامی برای فرهنگ ابرانی قائل نیستند در سریال ساختمان پزشکان هم چنین مواردی بود. در همین راستا کاربری نوشت: نه تنها مزخرف است بلکه جولانگاهی است برای اتومبیل های چینی، که کار افرادش شده مواظبت و برق انداختن آنها.
این اعتراضات با پاسخ هایی مواجه شد. از جمله رضا نوشت: اصولا می شود نویسنده مطلب بگوید مردم باید با چه شوخی کنند.

در پاسخ به این، حسین نوشت: سلام ما یه قسمت از سریال را دیدیم، اصلا هاج و واج مانده بودم چرا از این همه جملات و دیالوگ بی ادبانه و سطح پایین استفاده میکنند. یعنی فقط اینجوری میشه مردمو خندوند؟ پسر 4 ساله ام چندین بار گفت: بابا این آقاهه حرف بد زد. یا رفتار پسر بچه خانواده که دیگه واقعا غیر قابل تحمله و در کل سریال سرشار از بدآموزی... ما که دیگه
نمیبینیم، حالا میخواید متوفقش کنید یا نکنید.

برای دیدن نظرات کاربران اینجا را ببینید.

 

212 / 17

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413390