با توجه به هدف لاک‌پشت پرنده در ترویج کتابخوانی و ترغیب والدین به خواندن کتاب برای کودکان، طرح انتخاب کتاب‌های برگزیده‌ لاک‌پشت پرنده به انتخاب کودکان و والدین برای کودکان برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بچه ها و والدین (پدران و مادران) در فاصله‌ دو جشن امضای فصل، فرصت خواهند داشت، رای خود را درباره‌ یکی از کتاب‌هایی که با کودک خود خوانده‌اند و پسندیده‌اند، اعلام کنند. در هر فصل یک کتاب تألیفی و یک کتاب ترجمه به انتخاب مادران و پدران  و کودکانشان از میان کتاب‌های راه یافته به فهرست لاک‌پشت پرنده انتخاب شده و در ابتدای جشن امضای فصلی از آن ها تقدیر خواهد شد.

این انتخاب تنها از کتاب‌های خردسالان و کتاب‌هایی که والدین برای کودکان خود خوانده‌اند، خواهد بود.

والدین می‌توانند یک هفته پس از پایان جشن امضای فصلی لاکپشت پرنده به عنوان داور ثبت نام کنند. آنان برای ثبت نام  می توانند به آدرس سایت پؤوهشنامه (   http://pazhuheshnameh.ir/) مراجعه و یا به نشانی ( lakposht@pazhuheshnameh.ir/ ) ایمیل بزنند.

 لاک‌پشت پرنده، فهرستی است از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان ونوجوانان ایرانی. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل انتخاب می کنند.

افزون بر این، هیئت داوران لاک‌پشت پرنده، کتاب های برگزیده هر سال را انتخاب و به کتاب های برگزیده نشان های طلایی و نقره ای اهدا می کنند.

کتاب‌ها با شیوه نامه ای مکتوب و با اصول و معیارهای روشن به فهرست راه می یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.

هر سال، داوران و سیاست‌گذاران فهرست، بر اساس مقتضیات روز و همچنین با توجه به دیدگاه ها و نقد بررسی صاحب نظران، این معیارها و ملاک ها را بازبینی می‌کنند و آن ها را در متنی با عنوان اصول ، شیوه اجرایی و معیارهای فهرست و نشان لاک‌پشت پرنده اعلام می‌کنند

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =