باغ ــ موزه دفاع مقدس شاهد افتتاح پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس شد که از ۳ تا ۱۱ مهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشت. در ابتدای این مراسم سردار فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت در این نمایشگاه ۵هزار عنوان کتاب توسط بیش از ۱۴۵ ناشر عرضه خواهد شد.

او درباره بخش بین‌الملل این نمایشگاه هم گفت: «در این بخش گروه‌های مقاومت، فلسطین، افغانستان، بحرین و سایر کشورها حضور دارند. همچنین حضورغرفه بایکوت محصولات رژیم صهیونیستی، نمایشگاه روایت اشغالگری، نمایش عکس و اسناد دفاع مقدس، بخش به سوی قدس، برگزاری بیش از ۲۰ برنامه رونمایی کتاب و ۲۰ نشست تخصصی و... از دیگر ویژگی‌های این دوره نمایشگاه است.»

اما سرلشکر فیروزآبادی نیز در سخنانی اظهار داشت: «رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مطالعه کتاب، سفارشات زیادی دارند. بنابراین کسی که تمایل به فهمیدن، کسب دانش، پیشرفت و پیوستن به معنویت دارد باید کتاب را دوست خود بداند. هیچ کس نباید خود را از کتاب بی‌نیاز بداند. کتاب برای نویسنده یک صدقه جاریه است و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس هم نمایشگاه گل‌های سرسبد کتاب‌ها محسوب می‌شود.»

او نهضت امام خمینی (ره) را یک انفجار نور دانست که ملت ما را نورانی کرد و افزود: «انقلاب باعث شد ملت ما تحلیل‌گر سیاسی و دشمن‌شناس شود. ملت ایران هم امتحانش را در دفاغ مقدس به خوبی طی کرد و همه در راه دفاع از کشور نمره قبولی کسب کردند. عزت ملت ایران هم مربوط به همین نور است، نوری که توسط امام(ره) در جامعه تابیده دشه و در جامعه رودخانه‌ای از این نو جاری است.»

سرلشکر فیروزآبادی افزود: «پس از دفاع مقدس کتاب‌هایی توسط رزمندگان، جانبازان و اینثارگران نوشته و بیشت راین کتاب‌ها توسط مقام معظم رهبری مطالعه شدند، زیرا ایشان همواره دنبال کتاب‌هایی هستند که وارد بازار می‌شود. ایشان با و جود برنامه‌های فشرده و انتظارات زیاد، کتاب‌های دفاع مقدس را مطالعه می‌کنند و به فرموده خودشان از این کتاب‌ها نشاط می‌گیرند و بهره می‌برند. در این نمایشگاه هم ۴۳ عنوان کتاب که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آنها تقریظ نوشته‌اند به نمایش درآمده است.»

او همچنین گفت: «رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته فرماندهان نیروهای مسلح  ایشان فرمودند کسانی که الان نظامی هستند و کسانی که نیستند باید از دفاع مقدس بنویسند، این امر یک برای همه ما تکلیف بود، زیرا در کتاب‌های دفاع مقدس صحنه‌هایی را می‌خوانیم که غیرقابل باور و حداقل شگفت‌انگیز هستند. در حال حاضر راهیان نور هم یک کتاب محسوب می‌شود که بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی که دفاع مقدس، آن را در قالب سمعی و بصری مطالعه می‌کنند.»
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگر سخنانش به بخش کتاب مقاومت نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: «اگر مقاومت درک شود استکبار نابود، استعمار محو و کارگردانان صهیونیسم در آتش می‌سوزند و فراماسون‌ها به جهنم می‌روند. مقاومت یعنی این‌که هر کسی در هر کجا هست باید از نوری که خداوند در او دمیده، استفاده و زیر فرمان ولایت فقیه مقاومت کند.»
او در ادامه سخنانش اظهار کرد: کتاب خوب، دریای نور، ‌علم، رشد، عزت و تعالی است. البته کتاب بد، شیطانی و ورق‌پاره‌ای از سم کشنده محسوب می‌شود که دنیای انسان را سیاه و آخرت او را در آتش می‌سوزاند.
سرلشکر فیروزآبادی در عین حال گفت: همه کتاب‌ها محترم‌اند و همه باید به کتاب احترام بگذارند. البته کتاب بد و فاسد و منحرف‌کننده بعد از اطلاع از درون آن روشن می‌شود وگرنه همه کتاب‌ها محترم‌ هستند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =