ایرنا نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکلات مخابراتی و ارتباطی مرز شلمچه رفع شده و سامانه فیبرنوری و آنتن دهی این مرز بهبود می یابد.

محمود واعظی جمعه در سفر به شهرستان خرمشهر در نشست با مدیران شرکت تلفن گویای اروند، افزود: شلمچه از مناطق مرزی است که در اربعین حسینی با تردد زائران مواجه بود و اگر این اتفاق در هر جای دنیا رخ می داد، مشکلات اپراتوری و تبادل داده نیز به وقوع می پیوست.

وی گفت:برای رفع این مشکل، کارگروهی برای بررسی و رفع مشکلات مخابراتی این منطقه در راستای تقویت فیبرنوری آن تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

واعظی افزود:شهرهای خرمشهر و آبادان و مردم این خطه به گردن نظام و همه مردم حق دارند و هر قدمی برای انان برداشته شود، انجام وظیفه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تجلیل از تلاش متخصصان داخلی صنعت مخابرات در تامین نیازهای کشور از بازار داخلی، افزود: اگرچه تولید در داخل کشور مشکلات عدیده ای دارد، تولید کننده و دولت نیز باید دست در دست هم به سوی تحقق اهداف والا گام بردارند.

واعظی همچنین با تاکید بر لزوم برندسازی در تولیدات، گفت:اگر شرکت های تولیدی بتوانند در راستای برندسازی گام بردارند، دوام تولید نیز بیشتر شده و اطمینان مردم به کالای عرضه شده افزایش می یابد.

فرماندار خرمشهر نیز در این نشست، گفت:روزانه به طور متوسط چهار هزار تن از مرز شلمچه تردد می کند که این میزان در ایام اربعین امسال به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

ولی الله حیاتی با بیان تولیدات واحدهای صنعتی خرمشهر، افزود: تمهیدات ویژه ای در راستای حمایت از تولید کنندگان استان خوزستان با ابلاغیه از سوی استانداری خوزستان به تمامی دستگاههای اجرایی ارسال شده که تمامی خریدهای و ملزومات خود را از تولیدات داخلی شهرستان و استان تهیه کنند.

حیاتی با بیان تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور، گفت: این شرکت تنها شرکتی است که در کشور در تولید موبایل فعالیت دارد و برای کاهش مشکلات و رونق کار خود به حمایت های دولت نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی خرمشهر در پنج کیلومتری خرمشهر، بیش از 120 واحد صنعتی دارد که حدود 25 واحد آن فعال است.

شرکت تلفن گویای اروند در خرمشهر، گوشی های تلفن همراه با برند جی ال ایکس تولید می کند.

بر اساس آمارها، 800 هزار نفر در ایران از گوشی GLX استفاده می کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =