ایسنا نوشت:

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت که روند نزولی قیمت نفت نمی‌تواند مدت زیادی تداوم داشته باشد.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تداوم روند کاهشی قیمت نفت بالاخره عربستان و باقی کشورها که از این روند حمایت می‌کنند را با مشکل مواجه خواهد کرد و وقتی قیمت نفت از یک حدی کمتر شود همه این کشورها متضرر می‌شوند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس افزود: من معتقدم این وضعیت با توجه به اینکه محصول یک جریان سیاسی است نه یک موضوع عمیق و ریشه‌دار، نمی‌تواند تداوم زیادی داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید مجلس بر اجرای اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی بودجه به نفت، گفت: ما باید جایگزین مناسبی مثل مالیات، صادرات غیرنفتی و کشاورزی برای درآمد نفتی پیدا کنیم چرا که هر قدر بتوانیم خود را از نفت جدا کنیم به نفع کشور خواهد بود و باعث می‌شود از تلاطم‌های قیمت نفت متضرر نشویم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی درآمد 56 میلیارد دلاری دولت از صادرات نفت در سال آینده که در کمیسیون تلفیق تصویب شده، گفت: کمیسیون تلفیق تعیین قیمت هر بشکه نفت را به دولت واگذار کرده تا دولت میزان فروش و قیمت فروش را خودش تنظیم کند و این به نظرم کار خوبی است که مجلس خیلی وارد جزئیات نشود.

مروی با اشاره به اینکه دولت درآمد 72 میلیارد دلاری از محل صادرات نفت در بودجه 94 را پیش‌بینی کرده بود، افزود: اینکه کمیسیون تلفیق درآمد 56 میلیارد دلاری را مصوب کرد به کاهش وابستگی منجر می‌شود و موجب می‌شود ما تحت تاثیر تلاطم قیمت نفت قرار نگیریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =