پرسپولیس احتمالا با این ترکیب لیگ برتر را شروع می کند/این تیم رویایی می شود؟

بازی با پدیده رونمایی از تیم جدید برانکو است. خیلی ها منتظر هستند تا ببینند سرمربی سابق تیم ملی ایران از چه ترکیبی در بازی با پدیده استفاده خواهد کرد.

مرتضی رضایی- خبرگزاری خبرآنلاین: شروع لیگ برتر پانزدهم و بازگشت هیجان دوباره. فصل قبل سپاهان قهرمان شد و تمام. در لیگ برتر چهاردهم استقلال و پرسپولیس توفیق زیادی نداشتند و مثل لیگ برتر سال های قبل فقط هواداران خودشان را آزار دادند اما هرچه نباشد آنها باز هم استقلال و پرسپولیس هستند و میلیون ها هوادار  چشم انتظار این هستند تا روزهای خوب دوباره  از راه برسد و ...

سرخابی های پایتخت امسال خرید های بدی نکرده اند. بازیکنانی جوان که اگر اتفاقات خاصی نیفتد می توانند گام بزرگی را در جهت موفقیت تیم های خودشان بردارند. امسال برانکو از ابتدای فصل خودش بالای سر پرسپولیسی ها بوده و دیگر هیچ بهانه ای وجود ندارد که تیم را "من نبسته ام"،"از ابتدای فصل نبودم" و ...البته در همین ابتدای کار مصدومان و محرومان پرسپولیس دست او را در پوست گردو گذاشته اند. بازیکنانی مثل سوشا مکانی، امید عالیشاه، رضا نورمحمدی، احمد نورالهی و ...

با این شرایط پرسپولیس بازیکنان جوان و زیادی دارد که می توانند گلیم تیمشان را در بازی نخست از آب بکشند. در زیر و با توجه به خرید های جدید، محرومان و مصدومان، نگاهی انداخته ایم به ترکیب احتمالی تیم پرسپولیس که شاید برانکو ایوانکوویچ در هفته نخست و در بازی با پدیده از آن استفاده کند.

این ترکیب با توجه به بازی های دوستانه پرسپولیس با سیستم 1-3-2-4 پیش بینی می شود.

دروازه بان

در بازی با پدیده سوشا مکانی غایب پرسپولیسی ها در چارچوب دروازه خواهد بود. محرومیت او پس از دربی در لیگ برتر پانزدهم اعلام می شود و برانکو مجبور است در نخستین بازی از لیگ برتر ایمان صادقی را به بازی بگیرد. دروازه بان فصل گذشته ملوان  که سابقه بازی در استیل آذین و البته استقلال را در کارنامه اش دارد. بدون شک این بازیکن سنگربان پرسپولیسی ها در بازی مقابل پدیده خواهد بود، مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.

مدافعان

محسن بنگر که سرانجام از بند مصدومیت رهایی پیدا کرد، در دفاع آخر یکی از بازیکنان برانکو خواهد بود. شاید اگر مایکل اومانیا زودتر با پرسپولیسی ها به توافق می رسید او در کنار بنگر در ترکیب اصلی قرار می گرفت اما با توجه به اینکه او زیاد در تمرینات نبوده است در کنار او لوکا ماریچ بازی خواهد کرد. احتمالا بابک حاتمی یا وحید حیدریه در دفاع چپ بازی خواهند کرد و در سمت راست خط دفاعی هم رامین رضاییان به میدان خواهد رفت. رامین رضاییان"اورلب"کردن را به خوبی انجام می دهد و احتمالا در بازی با پدیده شاهد سانترهای زیادی از این بازیکن خواهیم بود.

خط میانی؛هافبک دفاعی

احمد نورالهی به نظر مصدوم است اما اگر شرایط بازی کردن را داشته باشد بدون شک در وسط خط میانی، این بازیکن تیم را رهبری خواهد کرد. اما اگر این بازیکن شرایط ایده آل را نداشته باشد احتمالا مهرداد کفشگری به جای او بازی خواهد کرد. یکی دیگر از مهره های برانکو در میانه میدان کمال کامیابی نیا خواهد بود. بازیکنی که در تیم نفت به مرز پختگی رسید و می تواند مهره تاثیرگذاری در پرسپولیس لیگ برتر پانزدهم باشد.

جلوی خط دفاعی پرسپولیس در این فصل یک استحکام خوبی وجود دارد و کمتر از سال قبل به این تیم فشار وارد می شود. البته در میانه میدان سرخ ها، جای خالی یک فرمانده کاملا به چشم می آید. سال قبل محمد نوری در تیم حضور داشت اما او هم نمی توانست به خوبی نقش یک بازیکن طراح را بازی کند. تعریف "پلی میکر"با پستی که محمد نوری بازی می کرد فرق می کند و پرسپولیس نیاز به بازیکنی دارد که یک پاس به چپ بدهد، یک پاس به راست و توپ های زیادی هم به عمق بفرستد.

خط میانی؛هافبک تهاجمی

در خط هافبک تهاجمی فرشاد احمدزاده بازیکنی است که احتمالا برانکو روی او حساب ویژه ای باز کرده است. بازیکنی که فصل قبل در تراکتورسازی خوب درخشید اما چون خدمت سربازی اش در این تیم نظامی به پایان رسید به پرسپولیس برگشت تا این فصل عصای دست مرد کروات باشد.

در این پست اگر امید عالیشاه محروم نبود شاید در کنار احمد زاده بازی می کرد اما با توجه به محرومیت این بازیکن احتمالا محسن مسلمان جانشین او شود. بازیکنی که خیلی ها می گویند برانکو اعتقادی به او ندارد اما عقل سلیم حکم می کند که برانکو در این شرایط به استفاده کردن از این بازیکن کلاسیک تن دهد. اما اگر این اتفاق نیفتد شاید رضا خالقی فر در ترکیب ثابت سرخ ها قرار بگیرند.

هادی نوروزی که این فصل کاپیتان پرسپولیسی ها هم هست گزینه سوم برانکو برای بازی کردن مقابل پدیده است. او هم یکی از بازیکنان تهاجمی خواهد بود که با توجه به سرعت بالا و قدرتی که در گلزنی دارد می تواند کمک بزرگی به پرسپولیس کند.

خط حمله:

در نوک پیکان خط حمله پرسپولیسی ها هم مهدی طارمی حضور دارد. گزینه ای که قرارگرفتنش در ترکیب ثابت خیلی محتمل تر از سایر گزینه هایی چون علیپور است. با این حال ترکیب ارائه شده احتمالات است و شاید برانکو تصمیمات دیگری بگیرد و از بازیکنانی در ترکیب تیمش استفاده کند که کمتر کسی پیش بینی آن را می کند.

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =