۵ نکته‌ درباره ایران که بی‌بی‌سی خطاب به توریست‌ها منتشر کرد

رسانه های اروپایی پس از توافق هسته‌ای ایران و ۵+۱، مانور زیادی روی داشته های ایران می دهند. البته پس از برداشته شدن هشدارهای دولت انگلیس برای سفر به ایران، این موارد بیشتر هم شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته تلگراف در گزارشی، ۱۱ مکان را در ایران معرفی کرد که هر توریستی باید آنها را ببیند.  این گزارش را اینجا بخوانید.

اما بی‌بی‌سی هم ۵ مورد را معرفی کرده است که توریست ها باید درباره ایران بدانند؛ 

در گزارش بی‌بی‌سی آمده است: 

تا چند وقت پیش وزارت امور خارجه انگلیس گمان می کرد ریسک بزرگی توریست های انگلیسی را که به ایران سفر می کنند تهدید می کند، اما توافق اخیر ایران و قدرت های غربی این ذهنیت را تغییر داده است.

اما درباره ایران باید ۵ چیز را بدانید؛ 

1-می توانید آنجا اسکی کنید: درست است، با اینکه ایران در خاورمیانه قرار دارد، اما رشته کوه البرز را در خود جا داده است که بعضی از کوه های آن در میان بلندترین کوه های جهان است و امکان اسکی کردن در چندماه از سال دارند. اما بخاطر قوانین این کشور، اسکی کردن مرد و زن کنار یکدیگر در یک مکان ممنوع است

2- 60درصد جمعیت این کشور زیر 30 سال است: جوانان ایران فعال ترین گروه های سیاسی این کشور را تعیین می کنند به این معنا که آنها سهم زیادی از خروجی انتخابات دارند.آنها گاهی بر کمبود شغل اغتراض می کنند.

3-ایران پر از ساختمان های جذاب و دیدنی است: معماری ایران از 7000 سال پیش می آید، یونسکو نیز بسیاری از ساختمان های ایران را جزو آثار فهرست میراث جهانی آورده است. 

4-اولین شرکت در خاورمیانه که شرکت کاندوم سازی را ساخت: کارخانه های «کیهان بُد» اولین کارخانه دولتی تولید کاندوم در خاورمیانه است، حدود یک دهه پیش دولت این کارخانه را به برای جلوگیری از افزایش جمعیت و سلامت جنسی ساخت.

5- ایران بیشترین آمار عمل زیبایی را در جهان دارد: به گزارش اخبار داخلی، هر سال 200000 نفر از خانم ها به جراح های زیبایی می روند تا بینی خود را کوچک و سربالا کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    99 1
    چه قدر شاد و مفرح..
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    گزینه ی 4 و 5 رو توریست واقعا لازمه بدونه؟بی بی سی به جای معرفی 4 تا مکان تاریخی،طبیعی و مذهبی که ایران کم نداره بگه میاد چی میگه.واقعا کسی مثلا به خاطر اولین کارخانه کاندوم سازی خاورمیانه میاد ایران؟یکم رسانه های ایران خودشون باید به فکر جذب توریست باشن رسانه های بیگانه بیشتر به فکر خودشونن.
    • میثم A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      4 1
      شما که داخل ایرانی 4 تا از همین مکانهای تاریخی و طبیعی رو که خیلی ازش دم میزنی نام ببر که لااقل یک سرویس بهداشتی استاندارد و درست حسابی داشته باشه.بقیه ی خدمات پیشکش
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    137 3
    مورد 4 خیلی مهم بود
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    27 1
    واقعا محل اسکی خانم ها و آقایان جداست ؟والا من یه بار رفتم آبعلی کنار هم بودن
  • بی نام GB ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    11 3
    بی بی سی عوضی . این به نوعی تمسخر کشور بود. ایران این همه چیز برا معرفی داره اونوقت مهمترینش این بود؟؟ انگلیس هم بالاترین آمار هم جنس باز تو دنیا رو داره
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    10 0
    منظورش چیه اسکی کردن مرد و زن کنار یکدیگر در یک مکان ممنوع است؟ اینجورا هم نیست.
  • مقیمی A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    15 0
    البته همین که تشریف بیارن حداقل ده هزار تا چیر دیگه هم می بینند.
  • بی نام US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    21 0
    چیزای جالبتری هم بود چرا این موارد رو گفتن؟راستی خاوری چی شد؟