هواپیمای ایرباس اِی 330 هواپیمایی "ترکیش ایرلاینز" در هنگام فرود در نپال دچار سانحه شد.

صبحِ امروز چهارشنبه هواپیمای ایرباس اِی 330 هواپیمایی "ترکیش ایرلاینز" به دلیل دید کم مجبور شد به مدت دو ساعت در آسمان فرودگاه بین‌المللی "کاتماندو" (نپال) پرواز کند و در نهایت خارج از باند اصلی و در محوطه‌ پوشیده از چمن این فرودگاه به زمین برخورد کرد.

همه 224 نفر مسافر این هواپیما از به سلامت از هواپیما خارج شده‌اند و تنها یک نفر از این مسافران دچار جراحتی سطحی شده است.

علت احتمالی این حادثه شرایط جوی مه‌آلود گزارش شده که موجب شده است باند مرکزی به سختی دیده شود.

سخنگوی هواپیمایی ترکیش ایرلاینز اعلام کرد تحقیقات در مورد علت دقیق حادثه در حال پیگیری است.
منبع:باشگاه خبرنگاران
24282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    100 7
    جلل الخالقمگه فرودگاه نپال تجهیزات ناوبری الکترونیکی نداره؟تمامی باندهای فرود الزاما باید مجهز به سه نوع دستگاه ناوبری باشند یکی دستگاهی که در انتهای باند قرار میگیرد و از طریق ارسال سیگنال به خلبان فاصله هواپیما تا باند رو به خلبان گزارش میده یکی دستگاهی که در ابتدای باند نصب میشه و موقعیت هواپیما رو نسبت به خط وسط باند به هواپیما و خلبان انتقال میده و دیگری دستگاهی که در کنار ابتدای باند قرار داره و موقعیت قرود هواپیما رو با یه شیب امن و مناسب به خلبان اعلام میکنه طوری که خلبان قادر باشه هواپیما رو طوری با یک شیب ملایم فرود بیاره که دقیقا اول باند به زمین بشینهبا وجود این دستگاه های پیشرفته ناوبری اصلا نیازی نیست که خلبان بخواد با چشم غیر مسلح موقع فرود باند رو ببینه
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    یک بار با این هواپیمایی رفتم استانبول تا آخر عمرم توبه کردم
  • مصطفی IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    23 4
    مگه با تکنولوژی جدید باز خلبان نیاز به دید چشمی فرودگاه داره
  • سعید IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    18 1
    یعنی شما می گین ترکیش ایر لاین از هواپیمایی های ما بدتره؟؟؟؟
  • احمد اشرفی نوشنق اردبیلی فرزند دیروک کارگاه IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    3 5
    هواپیمایی افغانستان هم از ترکیه بهتره