چهارمین دور مذاکرات ایران و آمریکا/ دیدار ظریف و کری، امروز

ایسنا نوشت:

چهارمین دور مذاکرات ایران و آمریکا به سرپرستی محمدجواد ظریف و جان کری امروز برگزار می‌شود.

وزیران امور خارجه ایران و آمریکا طی سه روز گذشته سه دور مذاکره و در حدود 10 ساعت مذاکرات فشرده دوجانبه با حضور مقامات فنی انرژی هسته‌ای دو کشور و معاونان وزیران خارجه برگزار کردند.

تاکنون از جزئیات و روند پیشرفت در این مذاکرات خبری منتشر نشده است. همچنین در طی سه روز گذشته مقامات عالی فنی دو کشور به طور دوجانبه با یکدیگر گفت‌وگو کردند. در همین چارجوب صبح روز سه‌شنبه نیز علی‌اکبر صالحی و ارنست مونیز با یکدیگر به طور دوجانبه دیدار می‌کنند.

مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در هفته‌های پایانی منتهی به پایان مارس با فشردگی بیشتری صورت می‌گیرد.

در عین حال بر اساس گفته‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مشخص شده است که مدت زمان توافق احتمالی جامع میان ایران و 1+5 به احتمال قوی یک دوره 10ساله خواهد بود. این مهمترین و رسمی‌ترین بخش از مذاکرات است که تاکنون منتشر شده است.

مذاکرات هسته‌ای در حالی در مونترو سوئیس در حال برگزاری است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در کنگره آمریکا هرگونه توافق با ایران را بد توصیف کرد و از آمریکا خواست که چنین توافقی را با ایران امضا نکند.

نتانیاهو توافقی را با ایران خوب دانست که به واسطه آن رفتار ایران در منطقه و نیز در قبال آنچه نگرانی‌های کشورهای همسایه ایران می‌خواند تغییر کند.

او همچنین با هرگونه رفع محدودیت‌ها علیه ایران مخالفت کرد.

در عین حال باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پس از سخنان نتانیاهو در واکنش به اظهارات وی گفت: نخست‌وزیر اسرائیل حرف جدیدی نزده است و تنها راه برای حل و فصل موضوع هسته‌ای مذاکره است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد US ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    10 0
    هرچی هست با همین اوباما میشه حلش کرد جمهوری خواها فقط حرف از جنگ میزنن چقدر دیر مذاکره جدی رو شروع کردیم مسئولین فکر کردن مذاکره یعنی اینکه کشور رو بدیم به خارجیا، حالا که کفگیر به ته دیگ رسیده یاد گرفتن