اعتقاد اکثر مردم جهان به حیات فرازمینی‌/نتایج نظرسنجی YouGov

همشهری آنلاین نوشت: نتایج یک نظرسنجی نشان داده 56 درصد از آلمان‌ها، 54 درصد از آمریکایی‌ها و 52 درصد از بریتانیایی‌ها معتقدند حیات بیگانه با توانایی برقراری ارتباط در جایی میان ستاره‌ها سکونت دارند.

براساس نظرسنجي كه توسط شركت YouGov انجام شده، بريتانيايي‌ها نسبت به اينكه آيا انسان بايد به دنبال حيات بيگانه باشد يا خير كمي محتاطانه فكر مي‌كنند. از ميان پاسخ‌دهندگان بريتانيايي 46 درصد معتقدند بايد پيام‌هاي ديجيتال به فضا فرستاده شود به اين اميد كه حيات‌هاي هوشمند بيگانه آنها را دريافت كنند. 33 درصد ديگر معتقدند نبايد هيچ تماسي با بيگانگان داشت و 21 درصد درمورد اين موضوع ترديد دارند.

درجستجوي حيات فرازميني
بشر از مدتهاي دور به دنبال پاسخ اين پرسش بوده‌است كه آيا در جهان تنهاست؟ براي يافتن اين پرسش از سال‌ها پيش جستجو را آغاز كرده‌است. براي مثال موسسه SETI واقع در كاليفرنيا از راديوتلسكوپ‌ها براي رديابي سيگنال‌هاي تمدن‌هاي بيگانه در ميان فضا استفاده مي‌كند.

استفان‌هاوكينگ فيزيكدان مشهور بريتانيايي در ماه جولاي از دو پروژه جديد براي يافتن حيات بيگانه پشتيباني كرد. در پروژه Breakthrough Listen هدف استفاده از تلسكوپ گرين‌بنك در غرب ويرجينيا و رصد‌خانه پاركز در استراليا است تا به سيگنال‌هاي دريافتي از بيگانگان گوش داده شود. تلسكوپ ليك در كاليفرنيا نيز در بخشي ديگر از اين پروژه به دنبال سيگنال‌هاي نوري خواهد‌بود.

پروژه دوم Breakthrough Message نام داشته و رقابتي بين‌المللي براي تدوين پيامي ديجيتال براي ارسال به سوي بيگانگان است. قرار نيست اين پيام در نهايت ارسال شود، اما دانشمندان اميدوارند اين رقابت بتواند انسان‌ها را درباره نجوه برقراري ارتباط با بيگانگان به فكر فرو ببرد.


در ميان افرادي كه به وجود حيات بيگانه اعتقاد دارند و افرادي كه نسبت به آن بي‌اعتقادند،‌جمعيت ناباوران در اقليت قرار گرفته‌است. تنها 12 درصد از آلمان‌ها،‌22 درصد از آمريكايي‌ها و 20 درصد از بريتانيايي‌ها به هوش مصنوعي اعتقادي ندارند. 58 درصد از داوطلبان در پاسخ به اين پرسش كه چرا انسان هنوز موفق به تماس با بيگانگان نشده اعلام كردند بيگانگان دورتر از آني هستند كه انسان بتواند با آنها تماس بگيرد و 57 درصد ديگر نيز اعلام كردند تكنولوژي‌هاي بشر به اندازه‌اي پيشرفته نيست كه بتواند با بيگانگان تماس برقرار كند.

از ميان معتقدان نيز 24 درصد براين باورند حيات بيگانه از زمين و ساكنانش آگاهي دارد و آگاهانه از تماس خودداري مي‌كند. 17 درصد ديگر نيز معتق بودند بيگانگان فضايي وارد زمين شده‌اند و تنها دولت‌ها هستند كه حضور آنها را پنهان مي‌كنند.

براساس گزارش YouGov مردها بيشتر از زن‌ها به وجود حيات بيگانه ايمان دارند و بيشتر از زن‌ها به برقراري تماس با بيگانه‌ها اعتقاد دارند، به بياني ديگر تنها 40 درصد از زن‌ها با اين دو موضوع موافق بودند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    33 0
    اين سايت يوگو كه نوشتين ان شالله فيلتر كه نيست
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 4
    هیچ فرا زمینی وجود نداره این چیزهای دیده شده منتصب به فرازمینی ها کاد خود انسانه ولی انسان پیشرفته تر از ما یعنی ایندگانی که به تکنولوژی سفر به گذشته دست پیدا کردن