رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: نخستین اجلاس وزرای میراث فرهنگی 31 کشور آسیایی در قالب مجمع گفت وگوهای آسیایی به میزبانی ایران در شیراز برگزار می شود که البته هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست.

به گزارش خبرجنوب؛ مرتضي رحماني موحد كه روز گذشته به شيراز سفر كرده بود در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي فارس گفت: تاريخي به اين منظور قبلاً تعيين شده بود كه به دليل همزماني با برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد، تاريخ اين مجمع تغيير كرد و در آينده مشخص خواهد شد.

به گفته او اين اجلاس كه با تبادل نظر اعضا پيرامون صنعت گردشگري همراه است، قطعاً موجب پيشرفت صنعت گردشگري و شناساندن جاذبه هاي كشورمان به كشورهاي آسيايي خواهد شد.

رحماني موحد با اشاره به پتانسيل هاي بي نظير گردشگري در فارس گفت: فارس و شيراز به دليل استعداد و پتانسيل هاي بالاي آن در بخش هاي تاريخي، فرهنگي، مذهبي و... همواره مقصد اصلي سفر گردشگران از اقصي نقاط كشور بوده است.

وي با تقدير از هماهنگي در مديريت شهري در نقاط مختلف فارس و معرفي مطلوب شيراز و ديگر شهرهاي استان گفت: خوشبختانه ستاد هماهنگي سفر و تسهيلات نوروزي فارس توانست هماهنگي خوبي در ميان دستگاه هاي اجرايي از جمله اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري، آموزش و پرورش، شهرداري و جامعه هتلداران ايجاد كند و رفاه نسبي در اسكان مسافران نوروزي به وجود آورد.

به گفته رحماني موحد، از 28 اسفندماه 93 تا روز 5 فروردین ماه، يك ميليون و 300 هزار نفر شب ميهمان نوروزي در اماكن پيش بيني شده در فارس اقامت كردند و اماكن تاريخي اين استان مورد بازديد 2 ميليون نفر قرار گرفت.

وي با بيان اينكه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 5 درصدي دارد، گفت: امسال بازديد در اماكن تاريخي كشور به ويژه اماكن ثبت جهاني، رشد 50 درصدي دارد و تا صبح روز گذشته، آمار اقامت و بازديد اماكن تاريخي و گردشگري توسط ميهمانان نوروزي به 27 ميليون نفر شب رسيده است.

معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور از احتمال كاهش مسافرت نوروزي به خارج از كشور خبر داد و گفت: آمار دقيق مسافرت خارجي ايرانيان در ايام نوروز بعد از پايان تعطيلات توسط پليس مهاجرت اعلام مي شود اما برآيند بررسي هاي ما حاكي از كاهش سفرهاي خارجي است.

به گفته رحماني موحد، تركيه، امارات و عتبات عاليات بيشترين مقصد سفر ايرانيان به خارج از كشور در ايام نوروز را به خود اختصاص داده اند.

وي در بخش ديگري از سخنانش از طرح هايي براي افزايش نظارت بر عملكرد دفاتر و آژانس هاي مسافرتي خبر داد و افزود: برآيند بررسي هاي ما از عملكرد و فعاليت دفاتر و آژانس هاي مسافرتي حاكي از نياز به بازبيني جامع در شرح خدمات اين دفاتر است.

معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور با تاكيد بر حمايت از دفاتر مسافرتي كه اقدام به تنظيم بسته هاي سفر کنند، گفت: حمايت از دفاتري كه اقدام به تدوين بسته هاي كارشناسي شده سفر با محوريت گردشگري و طبيعت گردي كنند در اولويت بسته هاي حمايتي ما قرار دارد.

وي افزود: امسال در حوزه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، سال ساماندهي، تعيين تكليف و رتبه بندي دفاتر و آژانس هاي مسافرتي است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =