ایرنا نوشت: در سفر هیات بلند پایه ایران به روسیه که همزمان با برگزاری نمایشگاه هوایی ماکس 2015 در شهر ژوکوفسکی انجام شده، تفاهمنامه دوجانبه ای در خصوص همکاری مشترک در زمینه تولید موتورهای توربینی با مجموعه «کنسرسیوم طراحی و ساخت توربین های گاز و موتور هواپیما» به امضا رسید.

منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اهمیت موتورهای توربینی و کاربرد گسترده آن ها در توسعه کشورها باعث شده کشورهایی که روابط اقتصادی مشترکی برای رقابت در صحنه جهانی دارند در زمینه طراحی و تولید آن ها سرمایه گذاری مشترک انجام دهند.
وی افزود: روسیه و ایران با توجه به روابط نزدیک اقتصادی می توانند در این زمینه همکاری مشترکی انجام دهند و به همین علت کشور ما آمادگی کامل دارد با کنسرسیوم طراحی و ساخت توربین های گاز و موتور هواپیما همکاری کند.
این همکاری مشترک در زمینه سرمایه گذاری، طراحی، تولید و ارتقای پلتفرم موتور توربینی نسل جدید جهت کاربری های اقتصادی خواهد بود.
منطقی اظهار کرد: کنسرسیوم طراحی و ساخت توربین های گاز و موتور هواپیما در حال حاضر یکی از بزرگترین مجموعه های طراحی و تولید موتور توربینی در جهان است. از طرفی کشور ما هم می تواند بازار بسیار مناسبی برای انتقال فناوری های آن مجموعه باشد.
وی افزود: با ظرفیت قوی نیروی انسانی کشور می توان در جهت انتقال فناوری به صورت کنسرسیوم و ارتقا محصولات فعلی سهم مناسبی در بازار تولید موتورهای توربینی آینده جهان ایفا نمود.
وی افزود: در این سفر تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه تولید موتورهای توربینی با مجموعه مذکور در کنسرسیومی از شرکت های ایرانی به امضا رسیده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    12 1
    خیلی خیلی هم خوب
    • محمد US ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
      1 4
      تا 100 سال آینده اولین محصول مشترک رونمایی خواهد شد...
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    هیچ کدوم از منفی و مثبتای سایت خبرآنلاین را باور نکنید، سایت خبرآنلاین مشکل فنی داره، خیلی راحت می شه منفی و مثبتای سایت را تغییر داد، صرفاً جهت اطلاع به کاربران و آگاهی دادن به خبرآنلاین برای برطرف کردن مشکل سایت و جلوگیری از سوء استفاده ی برخی افراد