دبیر هیات دولت در شورای اداری استان با انتقاد از عملکرد دولت دهم در حوزۀ اقتصاد گفت: فعالیتهای دولت دهم در این حوزه فاقد شاخصهای اقتصاد مقاومتی بود و اثرات منفی آن امروز بر دوش دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، شورای اداری استان ظهر امروز با حضور دبیر هیات دولت، استاندار یزد، معاونین و مشاورین استاندار، مدیر کل حوزه استاندار و مدیران کل ستادی، فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهید منتظر قائم استانداری برگزار شد.


دبیر هیات دولت در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را فرصتی مناسب دانست تا شرایط فعلی کشور را با شرایط دو سال گذشته مقایسه کنیم و فعالیتهای دولت تدبیر و امید به ویژه در حوزه اقتصاد و بهبود وضعیت زندگی مردم را به صورت شفاف به اطلاع جامعه برسانیم.


محسن حاجی میرزایی با اشاره به قدردانی رهبر معظم انقلاب از اقدامات دولت تدبیر و امید به ویژه در حاکم کردن فضای آرامش و ثبات بر اقتصاد کشور و بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران در دولت یازدهم اظهار داشت: انتخاب راهبردی دولت تدبیر و امید اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه امروز تنها راه نجات کشور تبیین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است افزود: یکی از نکات مورد تاکید مستمر مقام معظم رهبری بحث اجرای برنامه‌های هدف گذاری شده اقتصاد مقاومتی بوده است و در جلسه اخیرشان با هیات دولت نیز ما را در خصوص این مهم رهنمود نموده‌اند.


«حاجی میرزایی» ادامه داد: تنها راه دستیابی به حد معینی از رشد و توسعه، در گروه اقتصاد مقاومتی است و هفته دولت فرصت مناسبی است که به مردم اطلاع رسانی نمائیم که فعالیتهای دولت یازدهم در حوزه اقتصاد در مسیر تطبیق با اقتصاد مقاومتی است.


این عضو هیات دولت تصریح کرد: برخی از افراد در دولت گذشته با شعارهای تند سیاسی شان بیشترین آسیب را به کشور و اقتصاد ایران وارد کردند و هجمه‌های دشمنان انقلاب و تحریم‌های ظالمانه نیز کشور را با مشکلات بسیاری مواجه نمود.


وی با تشریح برخی شاخص‌ها و الگوهای غلط اقتصادی در دولت دهم و بیان اقدامات دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات ایجاد شده بیان کرد: یکی از مسائل مدنظر دولت یازدهم این بوده که جریان اقتصاد را به گونه‌ای ساماندهی کند که پایداری و ثبات در آن ایجاد شود و در شرایطی که رشد صادرات غیر نفتی در سال گذشته ۱۹ درصد بوده است، دولت در این مسیر موفق بوده است.


«حاجی میرزایی» گفت: حجم خدمات دولت تدبیر و امید در حوزۀ بهداشت و سلامت بسیار گسترده بوده و یک هزار و ۵۵ واحد خانه بهداشت جدید در روستاهای کشور تاسیس شده و ۱۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.


دبیر هیات دولت ادامه داد: سهم پرداختی از جیب شش میلیون و یکصد هزار نفر بیمار بستری در بیمارستان‌ها از ۳۷ درصد به چهار و نیم درصد کاهش پیدا کرده و میزان مراجعه مردم برای خرید دارو و تجهیزات به خارج از بیمارستان‌ها از ۱۰۰ درصد به سه و دو دهم درصد کاهش یافته است.


«حاجی میرزایی» در پایان سخنان خود تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم اقتصاد خود را به درجه‌ای از ثبات برسانیم و بتوانیم در سایه این اقتصاد عزت و ارزشهای جامعه را حفظ و تعالی بخشیم باید متکی به فرهنگ کار و تلاش باشیم و این فرهنگ را در جامعه ترویج نمائیم و نهادینه کنیم.


در پایان جلسۀ شورای اداری استان از محمود رهبران خوشنویس بر‌تر استان و کشور و دارای مقام دوم خوشنویس بر‌تر جهان اسلام در مسابقان جهانی الجزایر با اهدای لوح تقدیر تجلیل گردید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =