۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
شبیه سازی زندگی مریخی در آتشفشان هاوایی

گروهی از داوطلبان سفر به مریخ تا یک سال آینده در منطقه‌ای شبیه‌ به این سیاره در هاوایی زندگی می‌کنند تا تجربه لازم برای این سفر را داشته باشند.

شش نفري كه در اين شبيه‌سازي شركت كرده‌اند داوطلبان طرح «مارس وان» يا همان سفر بی بازگشت به مریخ هستند كه حالا دوره آزمايشي خود را شروع كرده‌اند. در آتشفشان هاوایی در ارتفاع دوهزار و پانصد متری از سطح دریا شرایط بسیار مشابه مریخ است و داوطلبان بايد  منزوي شدن از انسان‌هاي ديگر و دسترسي نداشتن به هوا و غذاي تازه را تجربه كنند. اين افراد حتي براي خروج از اتاقي گنبدي شكل  كه در آن ساكن هستند هم بايد لباس فضانوردي بپوشند. اين آزمايش جديد ناسا كه براي يك سال ادامه خواهد داشت، طولاني‌ترين آزمايش در نوع خودش به حساب مي‌آيد.  




اتاق گنبدي شكلي كه دواطلبان در آتشفشاني در هاوايي در آن سكونت دارند قطرش 11 متر و ارتفاعش 6 متر است.  هر يك از دواطلبان در محوطه خود تخت و ميزي كوچك دارند و غذاي آنها از پودر پنير و غذاهاي كنسروي تشكيل شده‌است. در گروه داوطلبان ناسا  يك زيست شناس فرانسوي، يه فيزيكدان آلماني و چهار آمريكايي(شامل يك خلبان، يك معمار، يك خبرنگار و يك دانشمند زمين‌شناس) حضور دارند. داوطلباني كه اين تجربه را شروع كرده‌اند نداشتن ارتباط با محيط خارج را سخت‌ترين قسمت اين شبيه‌سازي دانسته‌اند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =