۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

ایرنا نوشت: کره جنوبی اعلام کرد که بزرگترین هیات تجاری این کشور شامل 236 نفر از بازرگانان و صاحبان صنایع بزرگ، «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور را در سفر به ایران همراهی می کنند.

نهاد رياست جمهوري كره امروز پنجشنبه با صدور بيانيه اي تعداد اعضاي تجاري همراه رئيس جمهوري اين كشور به تهران را اعلام كرد و يادآور شد كه اين سفر با هدف گسترش روابط با ايران به عنوان مهمترين كشور منطقه خاورميانه صورت مي گيرد.

نهاد رياست جمهوري كره افزوده است كه پس از لغو تحريم ها و اجراي برجام ايران فرصت هاي نوظهوري يافته است كه مي تواند شريك بزرگ و مهم تجاري براي اين كشور به حساب بيايد.

این گزارش حاكيست كه هيات 236 نفري اين كشور شامل مسئولان، صاحبان و دست اندركاران شركت هاي بزرگ و موسسات مطرح تجاري و بازرگاني و صنعتي است.

افزون بر اين نمايندگاني از 38 شركت بسيار كلان و موسسه بزرگ از جمله شركت هاي هيوندايي، سامسونگ و نمايندگان و رئيسان 146 شركت و موسسه متوسط و كوچك اين كشور نيز جزو هيات همراه رئيس جمهوري كره به ايران هستند.

انتظار مي رود كه دو كشور در جريان اين سفر قراردادهايي به ارزش 13 تا 17 ميليارد دلار امضا كنند كه مهمترين آنها مربوط به ساخت بيمارستان، ساخت سد، احداث خطوط آهن، نيروگاه پتروشيمي، نفت خام، نفت سنگين و چند طرح زيربنايي و صنعتي است.

ارزش تبادلات ايران و كره جنوبي در سال 2015 ميلادي به شش ميليارد و 100 ميليون دلار رسيد. دو كشور قبل از تحريم ها در سال 2011 ميلادي ارزش تجاري به ميزان 17 ميليارد و 400 ميليون دلار داشته اند.
كره اعلام كرده است كه ايران با 80 ميليون نفر جمعيت يكي از قطب هاي مهم تجاري براي اين كشور محسوب مي شود و هدف از سفر «پارك» به تهران تعميق مناسبات و گسترش همكاري هاي دوجانبه تجاري و بازرگاني است.

كره جنوبي قصد دارد در سال جاري ميلادي ميزان واردات نفت از ايران را از 115 هزار بشكه به 285هزار بشكه؛ تقريبا دو برابر سال گذشته افزايش دهد.

اين اولين سفر يك رئيس جمهور كره به ايران از زمان برقراري روابط ديپلماتيك ميان آنها در سال 1962 ميلادي محسوب مي شود و قرار است خانم «پارك» در تهران با حسن روحاني همتاي ايراني خود ديدار و گفت و گو كند.

اين سفر سه روزه از روز يكشنبه 12 ارديبهشت ماه جاري آغاز مي شود.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    5 3
    ماقبلا کارخانه های بزرگ تولیدلوازم صوتی تصویری ولوازم خانگی داشتیم که اکثرابواسطه واردات بخصوص ازکره جنوبی ورشکست شدند.حالابایدببینیم مزیتهای نسبی صادراتی مابه کره جنوبی چیست تا بازهم زیربارواردات از کره باقیمانده صنایع مانابودنشوند.شاید یک راه خوب تولیدمشترک لوازم خانگی وصوتی تصویری بابرندمشترک در ایران وصادرات آن به کشورهای دیگرباشد
    • بی نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      6 0
      شماکه منفی دادی یعنی باتولیدباکیفیت داخلی وصادرات آن مخالف هستید؟ چراآخه؟