اقتصادنیوز نوشت: به نظر می‌رسد امارات متحده عربی که در سال‌های اخیر در صدر فهرست شرکای عمده تجاری ایران قرار داشته و معمولا اولین یا دومین طرف معامله واردات و صادرات ایران بوده، در حال سقوط از این جایگاه است.

امارات متحده عربی که مدت‌ها اولین یا دومین شریک تجاری ایران بود، در روز هفتم اردیبهشت‌ماه سال 95 هشتمین مقصد صادرات و چهارمین مبدأ واردات ایران بوده است. در این روز کشورهای مقصد عمده صادرات ایران به ترتیب عبارتند از: چین، اسپانیا، عراق، لهستان، مصر، هند، افغانستان، امارات متحده عربی، سوریه و ترکیه.

بررسی آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد در روز هفتم اردیبهشت ماه سال 95 کشورهای چین، آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، کره، سوئد، ایتالیا، برزیل، هند و فرانسه نیز به ترتیب مبدأ عمده واردات ایران هستند.

 

22339

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    103 7
    بالاخره داریم به خودمون میایم،، کشوری که ما خودمون بزرگش کردیم داشت برامون شاخ و شونه میکشید،،
    • محمد.. IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
      6 2
      بهترین کارهایی که ایران میتواند انجام دهد: 1اعمال و برقراری تعرفه های گمرکی بالا برای واردات از امارات علی الخصوص اقلامی که تولید کشورهایی غیر از امارات بوده و از طریق امارات به ایران ارسال میشوند بمنظور از بین بردن مزیت نسبی وارادات از کشور واسطی به مانند امارات و در نهایت حذف این کشور تازه به دوران رسیده و دشمن. 2 میدان دادن و برقراری تجارت بیشتر با نقاط الترناتیو مانند عمان و ... از طریق اعمال مشوقهای گمرکی.
  • محسن IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    29 4
    دولت تدبیروامیدبایدشجاعانه عمل کندوبسرعت جلوی واردات کالاهایی که درایران تولیدمیشودمثل لاستیک و شکرو برنج وپنبه وپوشاک و.... رابگیردونیزجلوی قاچاق هرگونه کالاراشدیداسدکندتاظرفیتهای موجودداخلی موردبهره برداری قرارگیردوضمن ایجاداشتغال فراوان کالابرای صادرات نیزتولیدشودوترازتجاری باکشورهابه نفع ایران تغییرکند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    43 3
    امیدوارم خودروسازی هم اولین شریک تجاریمون آلمان بشه...و در خیابونها بجای پراید و پژو, پر از خودروهای باکیفیت آلمانی مثل مرسدس بنز, بی ام و , پورشه و آئودی بشه...انشاء الله
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    49 4
    سوال اصلی اینه که با توجه به سابقه دشمنی ایران با اعراب چرا ما با این کشور بیشترین مراودات تجاری را داشتیم؟
  • حسین A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    35 2
    کسانی که امارات را شریک اول تجاری ایران کردند از خجالتشون کم میشه
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    30 3
    درستش هم همین است. صدام بندرهای ایران علل الخصوص آبادان رو که زد، ایران نتونست کشتی های بزرگ رو به راحتی بپذیره. به همین دلیل دبی رشد کرد و محموله های بزرگ رو خرد خرد کرد و به ایران داد و این وسط کلی سود کرد. به جای رشد بیشتر امارات بنادر جنوب رو توسعه دهید تا برای همیشه از امارات بی نیاز شویم و جنوب رشد کند.
  • نادر IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    2 0
    جالبه روسیه اصلا جایگاهی نداره