ایرنا نوشت:

حزب محافظه کار نیکلا سارکوزی رییس جمهوری پیشین فرانسه موسوم به حزب 'او.ام.پ' و متحدانش روز یکشنبه در نخستین دور انتخابات محلی فرانسه پیروز شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این پیروزی باعث شد تا جبهه ملی، حزب راست افراطی 'مارین لو پن' از کسب مکان نخست باز بماند.

این نتیجه، یک عقب نشینی نامعمول برای لو پن بود که امید داشت حزب از نو خیزش کرده ضد مهاجرت و ضد یوروی وی بتواند در دور نخست انتخابات از رتبه بالا برخوردار شده تا هدف وی در مورد تبدیل شدن به یک نامزد جدی انتخابات سال 2017 تحقق یابد.

بر اساس نتایج مقطعی انتخابات محلی، حزب او.ام.پ و متحدانش مجموعاً حدود 30 درصد آرا را به دست آورده و از جبهه ملی با کسب حدود 26 درصد آرا پیش افتاده است. این میزان آراء برای جبهه ملی باز هم حدود پنج دهم درصد بیشتر از انتخابات اروپایی سال گذشته بود.

نظر سنجی های قبل از انتخابات، گروههای راست و راست افراطی را شانه به شانه هم نشان داده بودند.

طبق انتظار، حزب سوسیالیست حاکم فرانسوآ اولاند در دور نخست انتخابات با کسب حدود 21 درصد آراء سوم شد که نشان از عدم محبوبیت سوسیالیستها پس از عدم تحقق قول آنها در مورد کاهش بیکاری دارد.

سارکوزی در پی کسب این پیروزی بلافاصله هرگونه ائتلاف بین حزب خود و جبهه ملی در دور دوم انتخابات در یکشنبه آینده را مردود دانسته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =