رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با تاکید بر رصد ویژه مساله بهداشت توسط وزارت بهداشت، گفت: با تلاش کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، بارکدگذاری محصولات غذایی از امسال آغاز شد و تا پایان سال 96 با همکاری وزارت جهادکشاورزی به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت:‌ هفته سلامت از یکم و هفتم اردیبهشت با عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزمانی برای ارتقای عادلانه سلامت با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عنوان یکی از این روزها "سلامت و ارتقای ایمنی غذا" نامگذاری شده است که این عنوان قابل تقدیر است، گفت: کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در سال گذشته با هدف ارتقای ایمنی غذا اقداماتی را در دستور کار خود قرار داد. گزارش های متعددی از آلودگی مواد غذایی داشتیم اما اقدامات مداخله گرایانه ای برای رفع این آلودگی ها از سوی دستگاه های اجرایی وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین گفت: به همین منظور جلساتی با وزارت بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، سازمان استاندارد و سایر سازمان ها و حوزه های مرتبط برگزار شد که در نهایت بعد از برگزاری این جلسات متعدد بارکدگذاری محصولات غذایی توسط وزارت جهاد کشاوزی پذیرفته شد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی قول داده است در سال جاری 30 درصد از محصولات تولید شده سراسر کشور را بارکدگذاری کنند. این اقدام در سال 95 به 70 درصد خواهد رسید و تا پایان سال 96 ، 100 درصد محصولات بارکدگذاری می‌شود. با این اقدام محصولات غذایی رصد دایمی می شود و مداخله لازم برای رفع الودگی انجام خواهد شد.

حافظی با بیان اینکه در این هفته روزی به نام "عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی" نامگذاری شده است، گفت: در شهر تهران سه دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی، ایران و تهران مستقر هستند که بر این اساس شهر تهران به سه منطقه تقسیم شده است و مسایل آموزشی، ‍پژوهشی، بهداشتی و درمانی توسط این دانشگاه ها رصد می شود.

حافظی با اشاره به اهمیت مسایل بهداشتی، تاکید کرد: به وزیر بهداشت پیشنهاد می شود در موضوع بهداشت مدیریت وساختار یکپارچه ای را ایجاد کنند. این اقدام مورد درخواست و حمایت کمیسیون سلامت شورا است تا مساله بهداشت به صورت ویژه رصد شود و این موضوع از دانشگاه‌های علوم پزشکی منفک شود و دانشگاه های علوم پزشکی به مسایل آموزشی، پژوهشی و درمانی خود بپردازند تا گام موثری در ارتقای سلامت شهروندان برداشته شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =