کاروان اعزامی بانوان به بازی های پاراآسیایی با حضور 56 ورزشکار در 9 رشته به اینچئون اعزام می شود. در بازی های این دور تیم بانوان در دو رشته بدمینتون و بسکتبال باویلچر برای نخستین بار در این رقابت ها شرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک؛ بتول مشرف جوادی، نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولین درخصوص این مسابقات و وضعیت تیم های اعزامی گفت: از فدراسیون جانبازان و معلولین 50 نفر در 8 رشته در بازی های این دوره شرکت می کنند که در مقایسه با دوره قبلی افزایش دو برابری داشته ایم. 

وی به اضافه شدن دو رشته بسکتبال باویلچر و بدمینتون در بازی های پاراآسیایی خبر داد و افزود: شاخص های اعزام بانوان به بازی های این دوره با انعطاف انجام شده و کمیته ملی پاراالمپیک نگاه انعطافی داشته است و این دلیل نمی شود در این مسابقات جایگاهی نداشته باشیم.
مشرف جوادی تیراندازی، تیراندازی با کمان و دوومیدانی را جزو رشته های طلایی این دوره بازی های پاراآسیایی برشمرد و اظهار داشت: در این سه رشته بانوان کشورمان می توانند عنوان قهرمانی را به دست آورند و در سایر رشته ها به جز بسکتبال باویلچر و بدمینتون که شناختی از حریفانمان نداریم، انتظار کسب مدال خوش رنگ داریم. والیبال نشسته بانوان نیز قطعا روی سکو قرار می گیرد.
او درخصوص شرایط تیم های بسکتبال باویلچر و بدمینتون گفت: در مورد بسکتبال شناختی از حریفانمان در این بازیها نداریم . اعزام این تیم خواسته رياست كميته ملي پارالمپيك بوده است البته قبل از قطعی شدن اعزام این تیم تمرینات آماده سازی این تیم برگزار و برترینهای آنها به اردو دعوت شده بودند. بنابراین بهترین بازیکنان به این مسابقات اعزام می شوند و امیدواریم پدیده این مسابقات شوند. در بدمینتون نیز یک نفر به این مسابقات اعزام می شود. که نفر اعزامی در حد خودش تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته و آمادگی خوبی دارد. رقبای اصلی این تیم در آسیا صاحب عنوان در جهان هستند و به این ترتیب کار نماینده بدمینتون کشورمان دشوار است.
عضو هيات اجرايي كميته ملي پارالمپيك ادامه داد: در اعزام بازیکنان به بازی های پاراآسیایی کیفی فکر کرده ایم و در 5-6 رشته امیدواریم صاحب مدال شویم. در اولین دوره این مسابقات 13 مدال به دست آورده ایم و در این دوره امیدواریم کیفی تر باشیم.
او با اشاره به یکسان شدن پاداش قهرمانان و مدال آوران ورزشکاران جانباز و معلول با سایر ورزشکاران خاطرنشان کرد: پاداش ورزشکاران ما قرار است تفاوتی با افراد توانمند و مردان نداشته باشد.
مشرف جوادی در پایان از فعالیت خوب استانها خبر داد و گفت: ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی از 16 استان هستند که نشان دهنده میزان تلاش هیات های ورزشی برای ورزش معلولین است. از طرفی 11 مربی از 17 استان نیز فعال هستند که نماینگر ارتقاء دانش افزایی ورزش معلولین است.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =