دیروز روزنامه نیویورک تایم از طرح جدید غربی ها برای مذاکرات هسته ای پرده برداشت.

به گزارش خبرآنلاين طرحي که روزنامه نيويورک تايمز مطرح کرد مربوط مي شد به اتصالات تاسيسات هسته اي و سانتريفيوژها. بنابر اين طرح ايران در صورت پديرفتن طرح در حقيقت مي پذيرد که تعداد سانتريفيوژها کاهش پيدا نکند اما اتصالات ميان اين سانتريفيوژها جدا مي شوند.

حسن بهشتي پور کارشناس مسايل سياسي است که چندين سال است جزئيات همه اتفاقات در عرصه پرونده هسته اي را دنبال مي کند. براي روشن شدن ابعاد اين طرح آمريکايي ها با او گفت و گو کرديم. او در اين گفت و گو بيان داشت که نمي توان اين طرح را يک پيشنهاد به حساب آورد. او گفت که در فرايند غني سازي، با اتصال سانتريفيوژها به هم يک آبشار هسته اي شکل مي گيرد و پس از شکل گيري اين آبشار فرايند غني سازي انجام مي گيرد. وي تاکيد کرد که وقتي سانتريفيوژها به هم متصل نباشند، عملا امکان غني سازي وجود ندارد.

اين درحالي است که طبق توافق ژنو مي بايست، توافق نهايي شامل وضعيتي باشد که همه تحريم ها برداشته شده باشد و ايران نيز غني سازي خود را ادامه دهد. بهشتي پور معتقد بود که اين پيشنهاد براي اين رسانه اي شده است که آمريکا عملا نمي خواهد مسئوليت به بن بست رسيدن مذاکرات را بر عهده بگيرد چرا که اين طرح چيز جديدي ندارد و در حقيقت تعطيل کردن برنامه هسته اي با زبان ديگر است.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    1 2
    من توصیه میکنم این شرایط رو ایران بپذیره اما یه روش محرمانه ساده تر و پیشرفته تر برای غنی سازی پیدا کنه که نیازی به این آبشارها نباشه باور کنید محققان ایرانی از پس این کار برمیان هیچ کاری غیرممکن نیست
  • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    0 0
    همون حرف احمدی نژاده اینقدر قعطنامه صادر کنید تنا قعطنامه دونی تون پاره بشه