یک مناظره تجاری از دو نسل مختلف در کافه خبر/عسگراولادی:سنتی نیستم و وایبرم را هر شب چک می کنم

خبرگزاری خبرآنلاین در ابتکاری تازه، دو نسل تاجر کشور را در مقابل یکدیگر قرار داد تا به نقد و بررسی جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور بپردازد.

اسداله عسگراولادی، تاجر کهنه کار ایرانی، مجیدرضا حریری، رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی، ابوالحسن خلیلی، عضو اتاق بازرگانی تهران و امیرحسین شمس‌زاده، کارشناس ارشد ام بی ای مهمانان کافه خبر بودند و در میزگردی که خبرگزاری خبرآنلاین برگزار کرده بود، به بررسی وضعیت و جایگاه بخش خصوصی کشور در اقتصاد پرداختند.

عسگراولادی در سال‌های گذشته به نامی آشنا برای مردم و فعالان اقتصادی بدل شده و گفته می‌شود رده هفتمین ثروتمند ایران به او رسیده است و در حوزه خشکبار اجتهاد دارد. عسگراولادی در حال حاضر در کنار کار تجارت، ریاست اتاق بازرگانی ایران و چین را هم برعهده دارد و به گفته خود او، «طی 6 دهه گذشته به اشکال مختلف درگیر فعالیت‌های تجاری بوده و با پوست و استخوان مباحث تجاری را درک می‌کند.»

عسگراولادی معتقد است که «با وجود این‌که یک تاجر قدیمی است، اما سنتی نیست و در تلاش است تا تجربیات خود را به نسل جوان انتقال بدهد.»

وی در کافه خبر در این باره چنین گفت: «من برای این‌که تجربیاتم را به نسل جوان منتقل کنم، کنار آنها قرار دارم تا آنچه را که می‌دانم، به آنها بگویم. حتی من حرف گذشته‌های خودم را می‌زنم که جوانان از گذشته‌های من پند بگیرند.»

عسگراولادی همچنین متذکر شد: «من باید برای خودم جانشین ایجاد کنم و اقلا 50 جوان را باید در حوزه تجارت تربیت کنم. وظیفه من این است و هرگز سنتی فکر نمی‌کنم.»

او در بخش دیگری از توضیحات خود به بهره مندی از نرم افزار وایبر در گوشی تلفن همراه اش اشاره کرد و گفت: « من از وایبر استفاده می کنم و هرشب پیغام هایی که در این نرم افزار برای من آمده را می خوانم. »

امیرحسین شمس‌زاده نیز که کارشناس ارشد ام بی ای است و کمتر از یک دهه در حوزه بازرگانی و IT فعالیت داشته معتقد است که «کشور در حال حاضر نیازمند تاجر بخش خصوصی واقعی است که به اتاق بازرگانی برود و اتاق بازرگانی را زنده کند.»

وی تاکید دارد: «ما باید در مجامع بین‌المللی حضور داشته باشیم و از تجربیات بزرگان مان در حوزه تجارت استفاده کنیم.»

همچنین مجید رضا حریری، رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی در رابطه با روند تجاری نسل جدید گفته هایی را مطرح کرد و توضیح داد که چرا در حال حاضر و در جریان مذاکرات هسته ای بخش خصوصی نماینده فعالی ندارد. 

از سوی دیگر ابوالحسن خلیلی نیز که در این نشست حضور داشت درباره نسل جدید تجاری ایرانی توضیحاتی مطرح کرد. 

گفتنی است مشروح این میزگرد به زودی منتشر می‌شود.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    43 19
    اتفاقاً اگه سنتی نبود وایبرش رو لااقل نیم ساعت یه بار چک می کرد نه هر 24 ساعت یه بار
    • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
      8 1
      آخه وایبر چیز مهمی نیست که اینقد مهم کردین. پر است از چرت و پرت...
    • نکته IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
      9 0
      عزیز اون دیگه سنتی و مدرن نمیشه، اونیکه هر نیم ساعت یه بار تو وایبره، اون علاف بی‌کار میشه...
  • بی نام EU ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    6 0
    اقای عسگر اولادی جامعه امریکا را در دوران جنگ ویتنام به خاطر میاورند. در شرایطی که ارزشهای ان جامعه زیر سوال بود مسولین سیاست اعتبار سازی برای مدیریت جامعه را اتخاذ کردن. ما در گذشته نابقه های صنعت. تجارت. و مدیریت بسیاری داشتیم. اتاق بازرگانی برای تربیت مدیران جوان اتاق تهران و جوانان را داشت. اکثر مدیران درجه یک بچه های خودشان را داشتن که در مورد من هر سه شنبه اول ماه در پارک هتل 20 تا 30 نفر جوان با ریس کل بانک مرکزی نهار میخوردن و از تجربیات او می اموختن. و.....شما فقط یک نفر عضو اتاق را نشان بدهید که تاجر خودساخته است و با رابطه تاجر نشده. مهم در این است که بعد از 35 سال شما یک ایروانی. حاجی برخوردار. بانکی اقایان خردجو. خوشکیش سمیعی. و نشان بدهید.