حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگویی تاکید کرد این سازمان موظف نیست زمینه اکران همه فیلم‌ها را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایوبی در بخشی از گفت‌و گوی مفصل خود با «ایسنا» به موضوع اکران فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: «عرف غیرقابل قبولی است که توقع داشته باشیم هر فیلمی ساخته می‌شود، حتما باید اکران بگیریم ما محکوم نیستیم تمام فیلم‌ها را اکران کنیم البته شورای پروانه ساخت تلاش می‌کند به فیلمسازان مشاوره بدهد تا فیلم‌هایی بسازند که قابلیت اکران را داشته باشد و از ساخت فیلم‌هایی که شانسی برای اکران ندارد، پیشگیری کند.»

او ادامه داد: «اگر فیلمی به هر دلیلی دچار مشکل اکران شود، ما آن را می‌خریم تا سرمایه مادی‌ سازندگانش برگردد و در کنار آن به آن فیلمساز کمک می‌کنیم تا فیلم بعدی‌اش راحت‌تر ساخته شود. هرچند فیلم سرمایه آن فیلمساز است اما از دیدگاه ما سرمایه اصلی خود فیلمساز است که نباید خلاقیتش در یک فیلم مشکل‌دار متوقف شود.»

رئیس سازمان سینمایی در ادامه درباره مشکلات اکران عمومی بعضی فیلم‌های جشنواره فجر و در پاسخ به این پرسش که سال گذشته گفته بود فیلم‌های جشنواره فجر آثار بی حاشیه‌ای هستند که بعدا هم در اکران دچار مشکل نمی‌شوند، تصریح کرد: «فیلم‌های خوبی در جشنواره فجر نمایش‌ داده می‌شود، اما به وجود آمدن مشکلات اکران عمومی برای بعضی از این فیلم‌ها معضلی است که همیشه بوده و ما تلاش کردیم آن را به حداقل برسانیم. در کنار آن خیلی از فیلم‌هایی که کسی انتظار اکرانشان را نداشت، به نمایش در آمدند.»

ایوبی ادامه داد: «خوشبختانه ارتباط خوبی با حوزه علمیه قم هم داریم به عنوان مثال درمورد فیلم «رستاخیز» از سوی بخشی از دوستان حوزه علمیه قم و مشهد راضی شدند، اما بعضی دیگر با این فیلم مشکل داشتند.»

ایوبی گفت: «آنچه را که اصلا نمی‌پسندم، سخن گفتن هنرمندان از طریق رسانه‌ها است. این گفتگوهای رسانه‌ای اصلا بر من اثرگذار نیست و حتی گاه نتیجه معکوس داشته است. چرا که ما همواره می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و نیازی نیست دوستان مسائل خود را از طریق رسانه‌ها به ما اعلام کنند. من مدیری هستم که تمام لحظات در تعطیلات و اعیاد رسمی و حتی تا لحظه تحویل سال پیگیر کار سینماگران هستم.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    7 1
    اينو ببين
  • بدون نام ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    7 0
    خدا وكيلي شما نسبت به مسوولي كه در سال 2015 ك مي گه فلان اشخاص با رسانه گفتگو نكنند چه حسي دارين.. امان از روند فعلي انتخاب مسوولان نهادها كه به تنها چيزي كه استوار نيست تخصص و تعهد است
  • هوانسیان A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    4 0
    یه جورایی طناز خوبین ایشون ماشالله به این همه مسئول متخصص و عالی که ایشون یک نمونه ی خوبی از اونهاست
  • افشین007 DE ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    4 0
    وقتی تما م ابزار ها دست شماست چطور موظف نیستید ؟ مدیر شده اید که به همین وظایف عمل کنید .ومگر صاحب آدمها هستید که می گویید چطور اظهار نظر کنند؟. تا الان برای اکران فیلم چه کرده اید ؟