دنیای اقتصاد نوشت:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با پیش‌بینی افزایش نسبي حجم معاملات مسکن در پاییز امسال، از ثبات قیمت‌ها تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: هر چند در مهر امسال معاملات مسكن نسبت به شهريور كاهشي بود اما خريد و فروش آپارتمان در مقايسه با مهر سال گذشته، بيش از 40 درصد افزايش پيدا كرد كه اين رشد نشان‌دهنده فاصله گرفتن از عمق ركود مسكن مي‌تواند باشد.
حسام عقبایی با بيان اين مطلب و تاكيد بر اينكه، «دوره‌هاي ركود و رونق و همچنين شدت آنها معمولا از مقايسه‌هاي سالانه، قابل برآورد و بررسي است و تحولات كوتاه‌مدت ماهانه معيار دقيقي براي مطالعه روند‌ها نيست»، افزود: هر چند معاملات مسکن با ورود به ایام محرم با کاهش طبیعی مواجه می‌شود اما پیش‌بینی می‌شود در ماه‌هاي باقي مانده از سال93 حجم معاملات چه در حوزه خرید و فروش و چه در حوزه اجاره در مقايسه با مدت مشابه سال92 با افزایش همراه شود.
وی با تاکید بر ثبات قیمت‌ها همزمان با افزایش تعداد معاملات در پاییز، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 تا انتهای مهرماه، بيشترين نقل و انتقالات اجاره در شهر تهران، در ماه تیر صورت گرفته است. در تيرماه امسال 21 هزار و 290 فقره اجاره‌نامه در بنگاه‌هاي املاك شهر تهران تنظيم شده و در شهریور ماه نيز به‌عنوان دومين ماه پرمعامله در بازار اجاره، تعداد 19 هزار و 970 اجاره‌نامه در بنگاه‌ها براي اجاره‌نشين‌ها صادر شده است.
عقبایی با بیان اینکه امسال تعداد معاملات مسکن در مقایسه با پارسال در تهران و در کل کشور افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: هر چند هنوز بازار و معاملات مسکن در حالت رکود قرار دارد اما خیز خروج از رکود در معاملات دیده می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد ثبات نرخ‌ها در بازار اجاره هستیم و در اغلب موارد می‌بینیم که مالکان در قیمت‌های پیشنهادی خود تخفیف‌هایی هم اعمال می کنند.
عقبایی تاکید کرد: به رغم کاهش تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در مهرماه نسبت به شهریور 93، حجم معاملات در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: در تهران نیز 13 هزار و 403 قرارداد خرید و فروش در مهرماه 93 به ثبت رسیده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 248 قرارداد بوده است. وی توضیح داد: البته کاهش قراردادهای اجاره به معنای کاهش مستاجران و افزایش قدرت خرید نمی‌تواند باشد، بلکه می‌تواند این پیام را به همراه داشته باشد که اغلب مستاجران امسال قراردادهای خود را تمدید کرده یا زودتر از مهرماه اقدام به جابه‌جایی کرده‌اند.

 

17302



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    46 10
    چقدر اینشون خوشحالند از گران شدن مسکن. .
    • محسن A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
      6 3
      باید خبرآنلاین ودیگران نظرات مردم عادی ومستضعف وبی خانه راکه ازگرانی مسکن شدیداآسیب دیده اند پخش کند.چرا نظرلت معاملات ملکیها وبسازبفروشها وسوداگران راکه درشیپورگرانی می دمند هرروزپخش میکند
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    10 9
    خوابش را ببین با این قیمت ها کی میتونه یک متر خونه بخره . فکر کردی مردم رو گنج خوابیدن .مسکنی که زمان احمدی نژاد 3 تا 4 برابر شد تا قیمتش منطقی نشه نه کسی میتونه نه کسی میخواد که بخره
    • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
      1 9
      نمیتونی بخری اخه..
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    23 9
    نگفت گرون میشه گفت رونق پیدا میکنه اگر وضع مسکن همچنان اینگنه بمونه بحرانی بزرگ رو در پیش خواهیم داشت
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    10 9
    لطفا خونه بخرید چقدر این رییس اتحادیه بگه قراره که گرون بشه. خسته شد بنده خدا.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    6 6
    با سلام معلومه ایشان اینقدر بی کار است که هر روز اظهار نظر می کند همه می دانند املاک رو دست همه بساز بفروش ها رو دستشون مونده اگر هم مذاکرات منفی باشه در اوضاع نابسامان همیشه دلار و طلا بهتره
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    9 7
    با این وضع کاسبی 1ماه که نه ولی شاید تا 8 سال اینده یه تکونی بخوره
  • 22 A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 3
    باب اون 40 برای معامله ی املاک تجاری ومغاذهها بوده العان مغاذه تو بورس
    • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
      4 0
      شما استاد ادبیات هستید،العان،مغاذه
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    6 20
    مسكن تا ١ ماه اينده خيلي گران ميشه پس هر كس ميخواد زودتر خريد كنه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    4 2
    ایشان مثل اینکه در این مملکت ذندگی نمیکنه چه چیزی عوض شده که ایشون پیش بینی رونق معاملات را میکنه در آمدها بیشتر شده شاید
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    3 5
    تقاضاهای پنهان همچنان در انتظار ارزونی بیشتر هستند ولی عرضه داره کم می شه اگر مسئولین تدبیری اتخاذ نکنند احتمال افزایش وجود داره .
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    5 2
    انحلال بنگاه های معاملات ملکی تنها راه نجات بازار مسکن است درامد بالا برای این قشر موجب شده مثل قارچ در تمام خیابانها برویند وکسی کاری بکارشان نداشته باشد نرخ را خودشان تعیین والبته هرچه بیشتر درصد انها هم بالاتر میرود وانقدر به این عمل ادامه میدهند تا منطقه اشباع شود انها سرمایه ای هم دراین راه نمیگذارند به جز چند صندلی ومیز شکسته ودست دوم تعمیری ویک کوشی تلفن دست دوم که البته از جزو تعویضی نو ان درخانه است و سمساری هم انرا نخریده گاهی به پرند میروند وگاهی در پردیس و ابعلی وتابستان به شمال ومشهد خلاصه هر جا که احساس پول و مسکن ارزان است هجوم میبرند تا مردم تسلیم شوند دولت اول اینها رامنحل وسپس سازمانهای ذیربط که درامد شخصی نداشته باشد ایجاد ومانند کشور های مترقی دنیا الان 35 سال است که ..