ناصر نوربخش از بی‌نظمی برخی چهره‌های شاخص در اردوهای تیم ملی پرده برداشت. او ادعا کرد به عملکرد برخی کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی آمریکا مشکوک است و مدعی است برخی شکست‌ها یک سناریوی از پیش تعیین شده بوده است.

ایسنا نوشت: مربی باسابقه تیم ملی کشتی فرنگی از دلایل ناکامی ایران در مسابقات جهانی لاس وگاس پرده برداشت و مدعی شد به عملکرد بد برخی کشتی‌گیران در این رقابتها مشکوک است!* درباره سوریان نمی‌توانستیم همه چیز را بگوییم

درباره حمید سوریان یکسری از مسایلی وجود داشت که نمی توانستیم آنها را پیش از مسابقات جهانی اعلام کنیم، چرا که ممکن بود روی روح و روان او اثر بد بگذارد و ما را مقصر ناکامی او قلمداد کنند. سوریان در مسابقات جهانی سال‌ گذشته نیز چهار مسابقه خود را به صورت مشکوک با پیروزی پشت سر گذاشت و خیلی از داوران نسبت به عملکرد او و این که او با خطاهای بسیار کشتی‌های خود را پیروز می‌شد اعتراض داشتند. حتی پیش از مسابقات جهانی امسال کمیته‌ داوران اتحادیه جهانی تشکیل جلسه داد که در آن جلسه فیلم کشتی‌های سوریان در مسابقات جهانی ازبکستان مورد بررسی قرار گرفته بود‌ و آنها نسبت به این موضوع که این کشتی‌گیر‌ در مبارزات خود خطاهای متعددی انجام می‌دهد هشدار داده بودند.

* اردوان صاحب درباره سوریان هشدار داد ولی جرات نداشتیم به او تذکر بدهیم!

اردوان صاحب، داور بین‌المللی ایران نیز در جلسه کمیته داوران اتحادیه جهانی کشتی حضور داشته و پیش از اعزاممان به مسابقات جهانی به خانه کشتی آمد و به مربیان گفت که در آن جلسه کمیته‌ داوران اتحادیه جهانی نسبت به این موضوع که سوریان به حریفان خود کله می‌زند، انگشت می‌گیرد و یا از پا استفاده می‌کند اعتراض داشتند و اعلام کردند که بر عملکرد او در مسابقات جهانی لاس وگاس نظارت ویژه‌ای خواهند داشت تا اگر این حرکات را مجددا انجام دهد دیسکالیفه شود. این هشداری بود که صاحب به مربیان تیم ‌ملی داد، اما سوریان نسبت به این موارد بی توجه بود چرا که کسی جرات نداشت به او ضعف‌هایش را بگوید.

* سوریان در تمرین هم سر همه را شکسته است!

متاسفانه سوریان در اردوها نیز همواره عادت دارد حتی به حریفان تمرینی خود کله بزند و همیشه سر آنها را شکسته است که همین موضوع باعث شده هیچ کس علاقه‌ای نداشته باشد با او سرشاخ شود، حتی قبل از مسابقات جهانی مسکو که بنا، سرمربی تیم ‌ملی بود سوریان به همین شکل سر حاجی پور را شکست که باعث شد یک درگیری فیزیکی شدید میان او و حاجی پور شکل بگیرد که پس از آن هر دوی این کشتی‌گیر‌ان قهر کردند، اما بعد از یک هفته‌ به دنبال سوریان رفتند و او بازگشت، ولی کسی حاجی پور را به حساب نیاورد.

سوریان در کشتی های دشوار به حریف کله می‌زند تا مسیر کشتی را به نفع خود تغییر دهد. آنقدر این کارها را کرد که کسی حاضر به کشتی گرفتن با او نمی‌شد. من از شهریار با خودم کشتی‌گیر می‌آوردم و به آنها می گفتم که مقابل سوریان سفت و سخت کشتی نگیرید تا او بتواند مرور فن کند.

* به سوریان گفتم آه دیگر کشتی‌گیران دامنت را گرفت

وقتی سوریان برای اولین بار به حریف خود کله زد و باعث شد از داور اخطار بگیرد، به او تاکید کردیم که دیگر کله نزند اما او باز هم این کار را انجام داد و حتی در کشتی مقابل حریف کره شمالی هم این کار را انجام داد تا اینکه از دور رقابت‌ها حذف شد. پس از این کار سوریان، یک کلام به او گفتم این آه کشتی‌گیرانی بود که در اردوی تیم ملی به آن‌ها کله زدی و دامنت را گرفت که او هم به خاطر همین حرف با من قهر کرد و دیگر با من هیچ صحبتی انجام نداد.


* نمی‌خواستند بهانه دستش بدهند مبادا اردو را به هم بریزد

از سوی دیگر سوریان در وزن 55 کیلوگرم مدال طلای المپیک را به دست آورد، اما الان وزن او به 59 کیلوگرم تغییر کرده است و شرایط مانند سابق برای او مهیا نیست. من مسئول مستقیم او نبودم و حمید باوفا مربی او بود. آنها می ترسیدند با او برخورد کنند، چرا که ممکن بود بهانه به دستش بیاید و اردو را برهم بریزد. مثل الان که زیدوند در مصاحبه با شما اعلام کرد که باوفا پیش از مسابقات جهانی با او درگیر شده و به همین علت روحیه خود را از دست داده و در همان دور اول حذف شده است. مگر باوفا در حد و اندازه‌ای بود که بخواهد با سوریان برخورد کند و بگوید که این رفتار خود را کنار بگذار.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 462443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    59 32
    بلد نبودی مربی بگو بلد نبودم پس اگ بی نظم بودن چرا حالا میگی؟
    • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
      63 9
      یه نفر هم میره حرف حق بزنه اینجوری جوابشو میدن . کارشون اشتباه بود که سکوت کردن که باعث شدن ستاره های جوانی مثل حاجی پور که انقد تو تیم سرخورده میشه بخواد پناهنده شه . یکی نگفت اخه چرا این بنده خدا همچین کاری کرد حق داشت
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    59 9
    جایگاه ملی جایی برای این حرف ها نیست و این ها همه نشان از بیلیاقتی یک مربی دارد. در غیر این صورت باید بسیار محکم اگر این کشتی گیر مناسب نبود بر روی جوانان دیگر سرمایه گزاری میشد. تیم ملی ارثیه پدری هیچ کس نیست...
  • صادق IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    57 6
    جناب نور بخش برادر عزیز قبول کن مربی مربا نیست یعنی چی کسی جرات نداشت به سوریان بگوید حالا میبینید ممدبنا چطور انچه را که مصلحت سوریان است رک وپوست کنده خواهد گفت. آقای صاحب هم لازم بود این موضوع مهم را کتبا به اطلاع رییس فدراسیون برساند.
  • محمدعلی RO ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    27 7
    دوستان قبل از اینکه متن رو بخونید یادتون بیاد که کسی که این ادعا ها رو میکنه،چقدر راحت پارسال انواع دروغ ها رو به محمد بنا بست و ایشون رو به باج خواهی متهم میکرد.فقط برای اینکه جایگاه خودش رو توی تیم ملی محکم تر کنه.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    54 5
    کشتی گیر بزرگ مربی بزرگ هم میخواهد. شما که جرأت نداشتید نقایص سوریان را بگوئید بیشتر سیب زمینی پشندی بوده اید تا مربی.
  • موسوی A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    32 3
    اینکه مربی بر کشتی گیر تسلط نداشته باشه و به قول نوربخش جرات نداشته باشه بهش چیزی بگه نشانه ضعف مربی است. مربی باید قدرت و سیطره داشته باشه و هم حرفش را محکم بزنه و هم کشتی گیر جرات بهم ریختن اردو را نداشته باشه. الان این بیشتر از ضعف خود مربیان گفته تا ضعف سوریان.
  • حسن نفر A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    16 15
    اينم يه جور تخريبه .حسادت تا چه اندازه
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    44 2
    همینه که هیچ وقت به هیچ جا نمیرسیمتیم ملی والیبال ایتالیا وسط کوران مسابقات لیگ جهانی 4 تا از ستاره های خودش رو فقط به این خاطر که دو ساعت دیر به اردو برگشته بودن از همونجا یه راست میفرستنوشن خونه اما اینجا مربی تیم ملی میگه کسی جرات نداشت به سوریان حرف بزنه مبادا اردو رو به هم بریزه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    45 3
    اینا که دیگه مربی نبودند از همه می ترسیدند
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    32 1
    عجب