رئیس مجلس: وجود طرح های نیمه تمام به نفع اقتصاد کشور نیست

ایرنا نوشت:

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به دنبال ساماندهی وضعیت طرح های نیمه تمام موجود در کشور باشد چرا که وجود این طرحهای نیمه تمام به نفع اقتصاد کشور نیست.

'علی لاریجانی'روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از سد سرابی شهرستان تویسرکان گفت: به گفته وزیر نیرو هم اکنون پیمانکاران بیش از 300 هزار میلیارد ریال بابت اجرای طرح ها از این وزارت خانه طلبکار هستند.

او گفت: این رقم بالا جای تاسف دارد که چرا کارهای اجرایی اینگونه پیگیری شده است و پیمانکاران نیز توان تحمل این بار اقتصادی را ندارند.

او ادامه داد: دولت ها نباید اینگونه کار کنند چرا که این طرح سد سرابی از زمان آغاز عملیات اجرایی تاکنون 10 سال زمان برده است و این به نفع اقتصاد کشور نیست.

لاریجانی گفت: امید است دولت فعلی بتواند این طرح ها را ساماندهی کرده و به دنبال اجرای طرح های محدود در مدت زمان مشخص باشد و مجلس نیز همواره در این راستا حمایت های خود را عملی خواهد کرد.

رییس مجلس گفت: با وضع موجود در حوزه آبی کشور باید روش های بهره برداری اصلاح شود و با پیشنهادات دولت و حمایت های مجلس گام های اساسی در این حوزه برداشته شود.

سد مخزنی سرابی تویسرکان از نوع سنگریزه ای با هسته رسی است وحجم مخزن آن 9 میلیون و 200 هزار مترمکعب است.

این سد قابلیت تنظیم سالانه 11 میلیون و 500 هزار مترمکعب را داراست که از این میزان هفت میلیون مترمکعب برای مصارف آشامیدنی شهرهای سرابی، تویسرکان و سرکان تا افق 1420 با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر پیش بینی شده و دو میلیون و 200 هزار متر مکعب آن برای بهبود کشاورزی باغات پایین دست و دو میلیون و 300 هزار مترمکعب دیگر نیز سهم محیط زیست است.

مطالعات سد مخزنی سرابی از سال 80 آغاز و در اسفند سال 82 عملیات اجرایی این سد شروع شد و اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه افزون بر 500 میلیارد ریال است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397705

برچسب‌ها