نبض اکران تابستانی در دستان کمدی‌هاست؛ سه کمدی در حال اکران عمومی با استقبال قابل قبولی روبرو شده‌اند.

درنا حسین‌زاده: فیلم‌های سینمایی «گینس» ساخته محسن تنابنده، «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم و «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» ساخته کمال تبریزی سه فیلم کمدی در حال اکران هستند که به طور ویژه دو فیلم نخست با استقبال خوبی در اکران روبرو شده‌اند.

«عصر یخبندان» ساخته مصطفی کیایی و «آتیش بازی» بهمن گودرزی دیگر فیلم‌های در حال اکران عمومی هستند.

عصر یخبندان
چهارمین فیلم سینمایی مصطفی کیایی در جریان اکران عمومی با استقبالی نسبی روبرو شده است. «عصر یخبندان» در مدت 9 روز اکران توانسته 450 میلیون تومان بفروشد.

این فیلم داستان زنی با بازی مهتاب کرامتی است که در مقطعی دشوار از زندگی قرار گرفته، خوشی‌هایش رنگ باخته و حالا زمان مواجهه با دردسرهاست. علاوه بر کرامتی، فرهاد اصلانی، سحر دولتشاهی، آنا نعمتی و محسن کیایی در این فیلم حضور دارند. دولتشاهی برای بازی در این فیلم جایزه نقش مکمل زن را از سی و سومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

«عصر یخبندان» تبلیغاتی گسترده در صداوسیما و همچنین سطح شهر دارد و به نظر می‌رسد با این حجم از تبلیغات زمینه مناسبی برای اکران فیلم به وجود آمده باشد.

گینس
این روزها دوران پرکاری محسن تنابنده است؛ او در حالی که شاهد اکران نخستین فیلم سینمایی خود با عنوان «گینس» است، سرگرم بازی در «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم نیز هست. تاکنون استقبال از فیلم و سریال این بازیگر خوب بوده است. «گینس» در مدت 9 روز نمایش توانسته 686 میلیون تومان بفروشد و در جمع پرفروش‌های تهرانی قرار بگیرد. البته مجموع فروش تهران و شهرستان فیلم از یک میلیارد گذشته است.

«گینس» ماجرای مردی است که می‌خواهد رکوردی را در گینس ثبت کند و حالا اتفاقاتی طنزآمیز شرایط تازه‌ای را برای او به وجود می‌آورد. رضا عطاران در این فیلم سینمایی همبازی تنابنده است.

نهنگ عنبر
«نهنگ عنبر» ساخته سامان مقدم یکی از پرفروش‌ترین‌های سینمای از ابتدای سال 1394 تاکنون است. این فیلم در مدت 49 روز نمایش عمومی به فروش دو میلیارد و 874 میلیون تومانی رسیده است.

فیلم جدید مقدم روایتی از زندگی مرد و زنی است که از سال‌های دور با هم آشنا بودند، علاقه‌ای میان آنان وجود داشته، گاه دست زندگی آنان را کنار هم قرار داده و زمانی جدایی افتاده است. مقدم این قصه را با لحنی طنز و با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در نقش‌های اصلی داستان روایت کرده است.

ويشكا آسايش، هانيه توسلي، رضا ناجي، نادر سليماني، اميرحسين رستمي، حسين سليماني و امید روحانی دیگر بازیگران فیلم هستند. فیلمنامه این کار را مانی باغبانی به همراه مونا زاهد نوشته است.

از رئیس جمهور پاداش نگیرید
دومین فیلمی که از کمال تبریزی در سال 1394 روی پرده نمایش رفته، «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» است. این فیلم در مدت 9 روز اکران به فروش 118 میلیونی دست یافته است. فیلم تبریزی ماجرای مسافرت یک مدیر به مکه برای حج است؛ سفری که اتفاقاتی دور از انتظار را برای او به همراه دارد.

حسن معجونی،‌ مرحوم امیر آقالو، بهمن زرین‌پور و آتیلا پسیانی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تبریزی برای آنکه بعد از هفت سال به نمایش عمومی درآید با ممیزی‌هایی مواجه شد. این تغییرات به گفته افرادی که فیلم را پیش از ممیزی دیده بودند، روی لحن و شوخی‌ها تاثیرات زیادی داشته است.

آتیش‌بازی
بهمن گودرزی «آتیش بازی» را بعد از «شیش و بش» ساخت. فیلم قبلی او در جریان اکران عمومی نسبتا موفق عمل کرده بود. امین حیایی، الناز شاکردوست، سحر قریشی، شقایق دهقان، میرطاهر مظلومی و عزت‌الله مهرآوران بازیگران «آتیش‌بازی» هستند. آنچه به عنوان خلاصه داستان این فیلم منتشر شده به این شرح است: «قدیمیا می گن طرف این قدر شیر داغ خورده دهنشو سوزنده، موقعی که می خواد دوغ بخوره فوتش می‌کنه. حالا این شده حکایت آدمای آتیش بازی یا اینقدر تخته گاز می رن که یاتاقان می زنه یا این قدر احتیاط رو رعایت می‌کنن که از انورو بوم می افتن.»

این فیلم در مدت 42 روز اکران 630 میلیون تومان فروخته است.

نام فیلم

کارگردان

روزهای نمایش

فروش کل

نهنگ عنبر

سامان مقدم

49

2 میلیارد و 874 میلیون تومان

عصر یخبندان

مصطفی کیایی

9

450 میلیون تومان

از رئیس جمهور پاداش نگیرید

کمال تبریزی

9

118 میلیون تومان

گینس

محسن تنابنده

9

686 میلیون تومان

آتیش‌بازی

بهمن گودرزی

42

630 میلیون تومان

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    21 12
    من نهنگ عنبر، از رییس جمهور پاداش نگیرید و گینس را در سینما دیده ام. باید بگویم کار کمال تبریزی یک سر و گردن بالاتر از دیگر کارهاست. به همه پیشنهاد می کنم فیلم از رییس جمهور پاداش نگیرید را تماشا کنند.
  • وحید IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    7 11
    گینس رو من رفتم سینما دیدم . خیلی دوست داشتم با توجه به بازی دو بازیگر توانا یعنی عطاران و تنها بنده از دیدن این فیلم لذت ببرم ولی سطح فیلم پایین بود . چیز خاصی از هنر طنز ندیدم .
    • ناشناس A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
      7 2
      دوست عزيز اين «تنها بنده» شما كيه؟ مگه ميشه؟ مگه داريم؟
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    عجب اختلاف معنی داری بین ارقام فروش فیلمها با تعداد روزهای اکران نسبتا یکسان وجود داره . این نمیدونم اسمش نظر سنجی ،افکار سنجیه، رفراندومه یا هرچی بلاخره نگاه و توقع مردم رو نشون میده حالا طی سالهای گذشته در ماه مبارک به زور فیلم فلسفی و سراسر ناله به خوردمون میدادن.