نجات الله ایراهیمیان به روزنامه جوان گفت:در مورد فرمایشات ریاست محترم جمهوری؛ ایشان ناآشنا به قواعد حقوقی و قوانین نیستند و از ایشان به عنوان رئیس‌جمهور حقوقدان یاد می‌شود. منتها شاید مقام خطابه و منبر مجال پرداختن به همه دقایق حقوقی را ندهد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود:

ايشان در بخشي از فرمايشاتشان آن طور كه اقتضاي خطابه و منبر است به تمثيل متوسل شدند. از واژه دست و چشم استفاده كردند. شايد اگر اين تمثيل را از برخي زوايا نگاه كنيد ما از اين جمله رئيس‌جمهور محترم نتوانيم آن طور كه بعضي‌ها پاي اين خطابه و منبر استنباط كردند نفي نظارت استصوابي را استنتاج كنيم. از فرمايشات ايشان چنين چيزي برنمي‌آيد. چراكه نظارت استصوابي را غير از تفسير شوراي نگهبان، مجلس هم تصويب كرده و يك رئيس‌جمهور - فرق نمي‌كند كدام رئيس‌جمهور- دستور اجراي آن را صادر كرده است. من بعيد مي‌دانم مراد ايشان از اين تمثيل نفي قانون و نفي نظارت استصوابي باشد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مندل A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    36 6
    به این می گن یک نگاه حوب و مثبت نه بهانه تراشیو دشمن سازی مثل برخی افراد و روزنامه ها
  • احمد IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    46 3
    جناب ابراهیمیان رئیس جمهور به صراحت اعلام نمودند ملاک قانون است . موضوع بنظر بنده این است که میگویند در دو طرف میز بودن یکنفر نه منطقی است نه قانونی . ناظر و مجری نمیتواند یکی باشد یا جدا ولی دارای ارتباط تنگاتنگ باشد . فساد آور است . کما اینکه در اکثر مسائل فساد همین موضوع روشن است .لطفاً به این موضوع توجه فرمائید .
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    32 5
    آقای روحانی هم حقوقدان هستند هم سالها در مجلس بوده اند.صحبت ایشان این بود که نظارت جداست و اجرا هم جداست. نظارت یعنی کنترل روند اجرای قانون و السلام.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    27 2
    همه بحث ها سر این هست که شورای نگهبان که بیشتر به اصولگرایان تمایل دارد میخواهد اصلاح طلبان را حذف کند رئیس جمهور هم نظرش این هست که همه طیف ها بیایند. لذا جنگ سر این موضوع در قالب موضوعات دیگر مطرح میشود . ولی بیایید روراست باشیم چه اشکالی دارد چند صدایی باشد چه اشکالی دارد احزاب مختلف همدیگر را نظارت کنند. این ها اصول دمکراسی و مانع تمامیت خواهیست. ما نتیجه تک حزبی شدن را در دوره قبل دیدم و دیدم که چقدر فساد مالی ماحصل این تفکر بود لذا بیایید و مثبت نگاه کنیم و فکر نکنیم ان دسته قصد براندازی و .... دارد. همه ایرانی هستیم و همه باید به هم کمک کنیم.