ایسنا نوشت:بهرنگ توفیقی که سریال‌هایی مانند «مسیر انحرافی»، «آمین» و «انقلاب زیبا» را به روی آنتن برده است، این روزها سریال جدیدی با عنوان «پشت بام تهران» را کارگردانی می‌کند.

توفیقی در سریال جدیدی که در حال ساخت آن برای شبکه اول سیماست، فضای اجتماعی‌ای را تجربه می‌کند که متفاوت با ساخته‌های پیشین او است.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که فضای «پشت بام تهران» چقدر با سریال‌های قبلی شما متفاوت است، گفت: همه چیز به فیلمنامه بستگی دارد. فیلمنامه است که اصل ساختار اثر را مشخص می‌کند و طبیعی است که به تناسب هر فیلمنامه فضای هر کار با کارهای قبلی متفاوت می‌شود. سعی می‌کنم به نسبت هر فیلمنامه ساختار فیلم را تغییر دهم؛ هم سعی می‌کنم و هم ناخودآگاه این اتفاق می‌افتد. وقتی قرار باشد یک سریال پلیسی، اکشن و پر زد و خورد مثل «آمین» را کار کنید که پر است از اتفاق و حادثه، قاعدتا ذهن‌تان سریع‌تر حرکت می‌کند.

وی افزود: اما در «پشت بام تهران» وضعیت کاملا فرق می‌کند. در اصل خود فیلمنامه است که به شما خط می‌دهد که چگونه ببینید و چگونه جلو بروید. این سریال چون به لحاظ محتوایی با سریال‌های قبلی من تفاوت دارد به لحاظ ساختاری نیز کاملا متفاوت از آن‌هاست.

کارگردان «انقلاب زیبا» درباره‌ی اولین تجربه همکاری‌اش با سعید نعمت‌الله - فیلمنامه‌نویس - نیز گفت: در دو، سه ماه پیش‌تولیدی که برای این مجموعه داشتیم، با سعید نعمت‌الله تجربه‌ای به اندازه‌ی یک سریال کامل را به دست آوردیم. پیش تولیدمان خیلی خوب بود. راجع به کار با هم صحبت می‌کردیم و اتفاقاتی که در روند تولید رخ می‌دهد را پیش‌بینی می‌کردیم و می‌توانم بگویم بخشی از کار را در همان پیش تولید ساختیم.

وی از همکاری با سعید نعمت‌الله اظهار خرسندی کرد و گفت: تعامل و تفاهم من و سعید در مرحله پیش تولید خیلی خوب بود. در همان چند روز اول که تصویربرداری را شروع کردیم، هم همه چیز خیلی خوب شروع شد و با تفاهم پیش رفته‌ایم. من به این کار خوشبین هستم و فکر می‌کنم ساخت این سریال تا انتها نیز با همین تفاهم ادامه می‌یابد.

کارگردان سریال «آمین» در پاسخ به این پرسش که وضعیت صداوسیما را در دوره‌ی جدید مدیریت‌ها چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: این سوال را بیشتر تهیه‌کننده‌ها باید پاسخ دهند. چون اساسا این طور است که تهیه‌کنند‌ها مراحلی را طی می‌کنند و یکسری مشکلات را از سر می‌گذرانند و بعد از آن به این نتیجه می‌رسند که کار را به کارگردان واگذار کنند. سختی کار نیز بیشتر برای تهیه‌کننده‌ است تا کارگردان.

وی تصریح کرد: به عنوان کارگردان در دوره قبل ریاست صدا و سیما که تجربه بدی نداشتم، در این دوره هم به خوبی در حال جلو رفتن هستم.

توفیقی در پایان به زمان پخش سریال پشت بام تهران اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم این مجموعه کار تا اواخر پاییز آماده‌ی پخش می‌شود. پیش‌بینی کرده‌ام چهار ماهی تولید کار طول بکشد و سعی می‌کنیم در همین چهار ماه پیش‌بینی‌شده سریال را آماده کنیم.

 سریال «پشت بام تهران» به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی برای شبکه یک سیما ساخته می‌شود.

در این سریال کامبیز دیرباز، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، بهزاد فراهانی، لیندا کیانی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    1 0
    مشخص نیست چه جور سریالی میشه چون سریالهایی که تا به حال ساخته کاملا با هم متفاوت بوده اند.