۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۲
اشغال خیالی نروژ بدست ارتش روسیه

داستان خیالی پرهزینه‌ترین سریال تاریخ تلویزیون نروژ، سبب‌ساز اعتراض سفارت روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سفارت روسیه در نروژ نگرانی خود را درباره سریال تلویزیونی تازه «اشغال‌شده» اعلام کرد. این سریال که گران‌ترین مجموعه تلویزیونی نروژ محسوب می‌شود، روایت‌گر داستان خیالی اشغال نروژ بدست روسیه است.

سفارت روسیه در بیانیه خود درباره این فیلم آورده است که : «هر چند سازندگان فیلم اعلام کرده‌اند، که داستان این سریال خیالی است و اصلا میانه‌ای با واقعیت ندارد، اما در این سریال از یک کشور خاص، یعنی روسیه به عنوان مهاجم به صورت صریح نام برده می‌شود.»

این سریال با بودجه بیش از 10 میلیون دلار، به‌دست یو نسبو نویسنده جنایی نروژی ساخته شده،  و لقب گران‌ترین سریال تاریخ تلویزیون این کشور را یدک می‌کشد.

داستان این سریال که در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد، روایت‌گر اشغال نروژ از سوی روسیه به نمایندگی از سوی اتحادیه اروپا است، زیرا در آن زمان در نروژ دولتی دوست‌دار محیط زیست به قدرت رسیده و تمام فعالیت‌های مهم مربوط به استخراج نفت و گاز در دریای شمال را متوقف کرده است.

در ادامه بیانیه سفارت روسیه درباره این سریال آمده است : «این که در هفتادمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، که منجر به آزادسازی نروژ از سلطه ارتش آلمان نازی شد، نقش پررنگ ارتش سرخ در این پیروزی را فراموش کنیم و این چنین تماشاگران تلویزیون نروژ را از تهدیدی که وجود خارجی ندارد، بترسانیم، تاسف‌بار است.»

اولین قسمت از سریال «اشغال‌شده» قرار است که در تاریخ 27 سپتامبر 2015 از تلویزیون پخش شود.

منبع : هالیوودریپورتر / 28 اوت

57241  

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    6 3
    خوشی زده زیر دلشون