مولاوردی: در حماسه انقلاب و دفاع مقدس زنان هم به اندازه مردان سهم داشتند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید کاری کنیم که ارزش های دفاع مقدس و شایستگی شهدای ما به نسل های جدید منتقل شود. اگر ایثارها و شهامت های زنان نبود، آن حماسه اینچنین شکوهمند رقم نمی خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شهیندخت مولاوردی دیروز برای براي تجليل از ياد و خاطره زنان حماسه‌ساز خرمشهر در جريان آزادسازي اين شهر به استان خوزستان سفر کرد و در مزار شهداي خرمشهر حضور يافت و در كنار مزار شهداي زن اين شهر از حماسه‌سازي و شهامت آنان تجليل كرد.

معاون رئيس‌جمهوري در جریان این سفر همچنین، به مزار شهداي گمنام شلمچه رفت و در آنجا با خواهران شهيد محمد جهان‌آرا ديدار و گفتگو كرد.

او شامگاه پنج شنبه در همایش «پرواز پرستوها» به مناسبت تجلیل از دو شهیده زن خرمشهری عنوان کرد: امروز دور هم اینجا در شهر مقدس خرمشهر جمع شده ایم تا از دو زن مبارز و حماسه آفرین این شهر تجلیل و یادی کنیم. هرگاه نام خرمشهر و حماسه های آن را می شنویم ناخداگاه حس غرور در ما زنده می شود. اگر ايثارها و شهامت هاي زنان نبود، آن حماسه اينچنين شكوهمند رقم نمي خورد.

مولاوردی، تقارن مراسم پرواز پرستوها با اعیاد شعبانیه را به فال نیک گرفت و گفت: امروز این فرصت به ما دست داده شده است که یادی کنیم از کسانی که بعد از جنگ گمنام بودند و این زنان بی ادعا را طی این سالها فراموش کرده بودیم در صورتی که اگر ایثار انها نبود حماسه های بزرگ نیز خلق نمی شد.

وی افزود: حماسه انقلاب و دفاع مقدس به همان اندازه که با بازوی مردان استوار بود به همان اندازه هم بر دوش زنان نیز استوار بوده است.

مولاوردی در بخش دیگری گفت: وظیفه ما امروز این است که این ارزش ها را به نسل جدید منتقل کنیم و لازم است شهدای زن و به خصوص این دو شهید بزرگ زن خرمشهری برای تمام ایران شناسانده شوند.

مشاور و معاون رئیس جمهور در امور زنان عنوان کرد: امروز که ۳۳ سال از آزادسازی خرمشهر می گذرد فرصت مناسبی است که دینی که این مردم به گردن تمام ایران دارند ادا شود.

شهیده شهناز حاجی شاه و شهیده شهناز محمدی زاده دو شهیده ای بودند که مراسم یادبود آنها برگزار شد.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =