دستگیری جاعلان مدارک تحصیلی در تهران/ قیمت مدرک از ۲ میلیون به بالا

مهر نوشت:

رئيس پليس امنيت عمومی تهران بزرگ با اشاره به دستگيری مسئولان يک شرکت قلابی که اقدام به جعل مدارک تحصيلی می کردند، گفت: اين متهمان مدارک تحصيلی جعلی را بيش از 2 ميليون تومان می فروختند.

سرهنگ عليرضا محرابی با اشاره به دستگيری سه متهم که تحت پوشش يک شرکت قلابی، اقدام به جعل مدارک تحصيلی می کردند گفت:"اين متهمان مدارک تحصيلی جعلی را بيش از 2 ميليون تومان به فروش می رساندند.

وی در تشريح خبر دستگیری متهمان گفت: با شکايت نماينده حقوقی يکی از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، مبنی بر اينکه يک شرکت به صورت غير قانونی ضمن درج آگهي در روزنامه مبادرت به صدور مدرک ديپلم و پيش دانشگاهی در محدوده سهروردی می کند، تيم های عملياتی اين يگان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ محرابی افزود: با بررسي های انجام شده محل شرکت شناسايی شده و تيم های اين يگان به محل اعزام شدند و اين درست در حالی بود که 2 تن از شهروندانی که چندی پيش از اين شرکت مدرک جعلی دريافت کرده بودند، در حال درگيری لفظی با مسئولان شرکت بودند.

وی گفت: با حضور ماموران در محل، متهمان سعی کردند مدارک و اسناد جعلی را معدوم کنند اما سرعت عمل ماموران اين امکان را به آنها نداد و مسئول شرکت و 2 تن از کارمندان آن، به اتهام جعل اسناد و مدارک تحصيلی بازداشت شدند و اين در حالی بود که طی بازرسی انجام شده از محل شرکت، تعداد 40 برگه مدارک جعلی ديپلم و پيش دانشگاهی جعل کشف و ضبط شد.

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ افزود: مسئول شرکت و 2 کارمند وی پس از دستگيری به پليس امنيت عمومی تهران بزرگ منتقل شدند و تحت بازجويی های انجام شده به جرايم خود مبنی بر جعل اسناد و مدارک تحصيلی اعتراف کردند.

محرابی گفت: در بازرسی های انجام شده از شرکت 40 برگ مدارک جعلی ديپلم و پيش دانشگاهی صادر شده با مشخصات کامل، 37 مورد مدارک لازم از اشخاص با هويت لازم برای صدور مدارک جعلی، 2 کيس رايانه که حاوی نمونه های مدارک جعلی و ساير اسناد جعلی بود، تعدادی دفتر مخصوص ثبت مشخصات مراجعان برای دريافت مدارک جعلی و شماره حساب هايی که مبالغ دريافتی از مشتريان به آن واريز می شد کشف و صورتجلسه شد.

وی افزود: شرکت متخلف نيز پس از هماهنگی با مقام قضائی به دليل نداشتن مجوز قانونی برای فعاليت و کشف اوراق پلمب شد. در تحقيقات انجام شده مسئولان اين شرکت اعلام کردند که اقدام به صدور مدارک جعلي با قيمت بالای 2 ميليون تومان می کنند و مدارک جعلی مقاطع مختلف تحصيلی را از سوم راهنمايی تا ديپلم و پيش دانشگاهی طی پروسه زمانی يک ماه جعل می کنند و به مشتريان تحويل می دهند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    9 1
    یکی هم صادرکنندگان پایان خدمت جعلی را بگیره
  • ت RO ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    4 0
    کجا شو دیدید دکتری میدن عینهو بنز . میگی نه برو تلویزیون مجری ها را توجه کن به همه میگن دکتر .
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    4 0
    بابا برخی دانشگاهها همین کار رو دارند می کنند کسی هم بهشون کاری نداره
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    7 0
    خودشون سیکل هم ندارند از قیافشون معلومه
  • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    5 0
    لومون ندن..
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    4 0
    "به صورت غير قانونی ضمن درج آگهي در روزنامه"یا دیوونه بودند یا قضیه به این سادگیها نبوده
  • مدی A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    7 0
    یعنی به خاطر گرون فروشی دستگیر شدن؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    6 3
    کسانی هم که دنبال خرید مدر ک قلابی هستند اندازه اینها گناهکارند وچه بسا بیشتر