مصوبات جدید شورای‌عالی کار: حق مسکن ۴۰ هزار تومان می‌شود/ جزئیات توافق جدید کارگران و کارفرمایان

مهر نوشت:

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: این شورا در نشست عصر امروز خود، صورتجلسه افزایش حق مسکن کارگران از 20 به 40هزارتومان را تهیه و به دولت ارسال کرد.

محمدرضا بقائیان در گفتگو با مهر از جزئیات نشست عصر امروز شورای عالی کار خبر داد و گفت: در این جلسه نمایندگانی از دولت، کارگران و کارفرمایان حضور داشتند و مباحثی پیرامون موضوع تامین معیشت نیروی کار و دستمزد سال آینده عنوان شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهارداشت: به صورت کلی، مباحث مختلفی درباره وضعیت معیشتی کارگران انجام گرفت و در نهایت شورا صورتجلسه ای را به منظور افزایش 2 برابری حق مسکن کارگران از 20 به 40 هزارتومان تهیه و به هیئت وزیران ارسال کرد.

بقائیان با اشاره به اینکه در صورت تصویبهیئت وزیران، این مصوبه از ابتدای سال آینده به اجرا گذاشته می شود افزود: قرار است در نشست آینده شورای عالی کار که دو هفته بعد خواهد بود وزرای صنعت و اقتصاد و مدیرعامل تامین اجتماعی، همچنین رئیس کمیسیون تلفیق مجلس نیز در شورا حضور یابند.

این مقام مسئول کارگری کشور ادامه داد: کارفرمایان درباره مباحث کاهش هزینه ها و جرائم به دولت موضوعاتی را مطرح کردند و درباره افزایش سقف معافیت مالیاتی نیز بحث شد.

همچنین اصغر آهنی ها؛ نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه شورا در نشست امروز خود مصوبه ای نداشته است گفت: درباره حق مسکن کارگران بحث هایی شد که کارفرمایان عنوان کردند بهتر است تمامی موارد مربوط به افزایش مزد 94 در قالب یک بسته دیده شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهارداشت: کارفرمایان اعتقاد دارند دولت باید در برخی حوزه ها مانند مالیات ها و تخفیفات مالیاتی، خدماتی را به بنگاه ها ارائه کند. به صورت کلی، کارفرمایان در مباحث مربوط به مزد به دنبال طرح موضوعات زیربنایی و اساسی هستند و از پیشنهاداتی که بار تورمی داشته باشد، پرهیز می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    21 0
    خدا رو شکر حالا دیگه با این حق مسکن می تونیم خونه بخریم