محمود صادقی منتحب مردم تهران در مجلس دهم به فارس گفت:نظر حقوقی بنده در این خصوص این است که تمام بورسیه‌ها غیرقانونی بود. بی‌بروبرگرد تمام 3 هزار و 700 و خرده‌ای بورس خلاف قانون بوده است.

 همه این افراد بدون آزمون حکم بورس دریافت کرده بودند اما در بورسیه‌ها دسته‌بندی‌های مختلف صورت گرفته بود که شدت و ضعف‌ها بررسی شود. در دل این بورسیه‌ها دسته‌بندی‌های مختلف بود چون بعضی‌ها بورسیه گرفته بودند که با هیچ موازین قانونی سازگار نبود اما برخی از بورسیه‌ها را می‌توان با تسامحی پذیرفت. قبل از تشکیل دولت تدبیر و امید در سال 90 الی 91 دیوان محاسبات برای بورسیه‌ها پرونده تشکیل داده بود. من مدارکش‌ را همراهم دارم.

خود حسابرس دیوان محاسبات به وزارت علوم اخطار داده است که این پرداخت‌ها غیرقانونی است. الآن هم معتقدم وزارت علوم در پرداخت این بورسیه‌ها غیرقانونی عمل می‌کند و باید پاسخگو باشند. من چندی پیش با دادستان دیوان محاسبات دیدار داشتم وی گفت من کیفرخواست علیه وزیر سابق علوم، یعنی آقای دانشجو و مسئولان بورس را نوشته ام اما جرأت نمی‌کنم صادر کنم این عمق ماجرا است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن RU ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    3 0
    ایشان قبل از انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم تهران، درمصاحبه با یک روزنامه 360 درجه برخلاف ادعای کنونی خود درباره بورسیه ها صحبت کرده و اضافه نموده این موضوع کلا در حیطه مسئولیت من مسئول شکایات... در وزارت علوم نبوده است. در اینترنت سرچ کنید متوجه می شوید.