ایسنا نوشت: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد معدودی از بیماری کرونا در شهرهای عربستان گزارش شده است. آنچه در حال حاضر در جریان است وضعیت بیماری در ریاض است که زائرین به آنجا مسافرت نمی‌کنند.

دکتر محمدمهدی گویا در نشست خبری هفته دولت درباره افزایش بیماری کرونا در عربستان، گفت: شیوع ویروس کرونا از سال 2012 در عربستان سعودی شروع شده است. این بیماری از عربستان و برخی کشورهای خاورمیانه تا سال 2015 گزارش می‌شد. سال 2015 نیز همه‌گیری قابل توجهی با مسافرت یک نفر از این کشور به کره جنوبی رخ داد. در حال حاضر نیز همه‌گیری نسبتا چشمگیری در شهر ریاض عربستان وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه اکثر کسانی که به این بیماری مبتلا شدند در بیمارستان به این ویروس مبتلا شدند. تا به حال تنها نقطه روشنی که عربستان به آن رسیده این است که منشا این بیماری شترهای آلوده‌ای هستند که تماس یا مصرف لبنیات آنها باعث انتقال بیماری می‌شود. در درجه دوم نیز این بیماری از فرد بیمار به دیگران منتقل می‌شود و بیشتر از همه کادر درمانی در معرض خطر هستند.

گویا در خصوص مشاهده موارد دیگری از این بیماری در کشور گفت: سال گذشته شش مورد از این بیماری در شهر کرمان به صورت انتقال بیمارستانی داشتیم که بلافاصله تحت کنترل در آمد. تیمی از سازمان بهداشت جهانی در دو مقطع وضعیت را ارزیابی و اقدامات ایران را تایید کرد و همچنین اقداماتی برای تقویت سیستم اعلام کرد. بعد از آن نیز هیچ موردی نداشتیم.

وی ادامه داد: موارد معدود دیگری از این بیماری در شهرهای عربستان گزارش شده است. آنچه در حال حاضر در جریان است وضعیت بیماری در ریاض است که زائرین به آنجا مسافرت نمی‌کنند. همه آمادگی‌های لازم توسط عربستان و ایران در این خصوص صورت گرفته است. کادر پزشکی در این باره آموزش دیده‌اند و به زائرین اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده است.

موارد معدود دیگری از این بیماری در شهر عربستان گزارش شده است. آنچه در حال حاضر در جریان است وضعیت بیماری در ریاض است که زائرین به آنجا مسافرت نمی‌کنند. اعلام کرد: تیمی فوق تخصصی به آنجا اعزام شده است که بازوی علمی کادر پزشکی حج هستند که وظیفه مراقبت از بیماران مشکوک را بر عهده دارند. کرونا یک بیماری موذی است و هر احتمالی ممکن است رخ دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =